کد خبر: ۱۷۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 2017December 30
کولیوند از ضرورت تقویت اورژانس پیش بیمارستانی به موازات اورژانس بیمارستانی در کشور خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>کولیوند از ضرورت تقویت اورژانس پیش بیمارستانی به موازات اورژانس بیمارستانی در کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در دوازدهمین کنگره سالانه طب اورژانس با تاکید بر اینکه نقش و جایگاه فوریت های پزشکی و طب اورژانس در بحران ها بیشتر مشخص می شود، گفت: زمان بحران و مواقعی که ذهن ها از حالت عادی خارج می شود همه نگاه ها به دست پرتوان اورژانس است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و اقدامات موثر و به موقع اورژانس در این زمان، افزود: کار کردن در بخش سلامت بسیار پیچیده و سخت است اما نتیجه اقدامات در حوزه سلامت را در میزان رضایتمندی مردم می توان مشاهده کرد.

کولیوند افزود: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه در کرمانشاه هماهنگی های لازم با فرماندهی ارتش، سپاه و پدافند غیر عامل صورت گرفت و اقدامات گروهی انجام شد، چرا که در این مواقع از طریق فعالیت های گروهی و دسته جمعی سرعت کار بالاتر می رود.

دپوی فرآورده های خونی و دارو از زمان راهپیمایی اربعین حسینی

وی با اشاره به دپوی خون، فرآورده های خونی و دارو و تجهیزات پزشکی از زمان راهپیمایی اربعین حسینی، افزود: به همین دلیل ما در این زلزله با هیچ گونه کمبودی در این موارد مواجه نبودیم و تیم های واکنش سریع ما به همراه پزشکان و آمبولانس ها به سرپل ذهاب رفتند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در کمتر از 20 ساعت از زمان وقوع زلزله کرمانشاه، هفت هزار و 350 مصدوم به کرمانشاه انتقال یافتند، افزود: از این تعداد حدود 440 مصدوم با اورژانس هوایی به بیمارستان های تهران و البرز و 125 مصدوم به همدان اعزام شدند.

کولیوند گفت: در فاصله کمتر از 48 ساعت هزار و 450 عمل جراحی در کرمانشاه انچام شد و همان روز اول 6 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده راه اندازی شد که پزشکان از جمله پزشکان طب اورژانس در این بیمارستان ها آماده ارائه خدمات درمانی به مصدومین بودند و در کمتر از 24 ساعت پایداری کامل بهداشتی و درمانی در این مناطق اعلام شد و توانستیم کمبودها را توسط اورژانس پوشش دهیم.

وی با اشاره به انجام جراحی های موفق برای مصدومین قطع عضو در کرمانشاه، افزود: انتقال درست و به موقع مصدومان این حادثه توسط اورژانس منجر به انجام جراحی های موفق در مصدومین شد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده، گفت: از روز بعد از وقوع زلزله، روزانه پنج هزار بیمار و مصدوم به بیمارستان صحرایی مراجعه کردند که در این جا نقش اورژانس مشخص تر بود.

کولیوند افزود: همچنین کادر درمانی مورد نیاز به 1900 روستا توسط آمبولانس ها اعزام شدند تا اقدامات درمانی انجام شود و تا امروز هیچ گونه بیماری واگیر در مناطق زلزله زده مشاهده نشد.

وی با اشاره به ورود معاونت اجتماعی در زلزله اخیر کرمانشاه، گفت: ساماندهی، انتقال و ارائه خدمات ویژه به مصدومین بهبود یافته به شهرهای خودشان توسط معاونت اجتماعی صورت گرفت.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: به موازات تقویت اورژانس بیمارستانی باید اورژانس پیش بیمارستانی تقویت شود و تحقیق و پژوهش به منظور کاهش مشکلات در اورژانس پیش بیمارستانی انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: