کد خبر: ۱۷۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 2017December 30
راه‌اندازی سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، موجب افزایش دانش کنترل معضلات می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعی>مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش شفا آنلاین، سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.
 
وعده مسئولان در مناسب سازی مسکن خانواده های دارای 2 معلول محقق نشده است
محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: قرار بود تا پایان سال 96 مناسب سازی مسکن خانواده های دارای 2 معلول انجام شود که به دلیل کمبود اعتبار تا کنون محقق نشده است.

اسدی یادآور شد: مسئله مناسب سازی منازل و واگذاری مسکن به خانواده های دارای 2 معلول، برای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار داشت که این موضوع هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.
 
فعالیت 10 هزار مددکار اجتماعی در کشور
سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی(Social workers) کشور تصریح کرد: مددکاران اجتماعی به مدت یک سال به طور مستمر در مناطق زلزله زده خدمات و حمایت های روانی و اجتماعی را به زلزله زدگان کرمانشاهی ارائه می دهند.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای ضروری در شرایط بحرانی همچون وقوع زلزله برای آسیب دیدگان،  حمایت های اجتماعی روانی است که این خدمات در کنار خدمات حوزه امداد و سلامت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تدوین آئین نامه جدید برای کودکان کار و خیابان
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: آئین نامه جدیدی برای کودکان کار و خیابان تهیه و تدوین شده است و جزئیات آن در هفته جاری اعلام خواهد شد.

وی در خصوص ساماندهی کودکان زباله گرد تصریح کرد: کودک زباله گرد هم به نوعی جزء کودکان رها شده به حساب می آید و در تدوین آئین نامه جدید، علاوه بر کودکان کار و خیابان،ساماندهی کودکان زباله گرد نیز مدنظر بوده است.
 
صدور 94 هزار کارت معلولیت جدید تا پایان سال
محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی متعهد شده است تا پایان سال برای 94 هزار نفر از معلولان استان، کارت معلولیت(disability) جدید صادر کند که تا کنون 60 هزار نفر از آنها کارت را دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 152 هزار معلول در استان تهران زندگی می کنند که 86 هزار نفر از آنها برای دریافت کارت معلولیت جدید از بهزیستی استان، ثبت نام کرده اند.
 
سامانه ثبت درخواست معلولان بهزیستی با مشکل فنی مواجه شده است
محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: به دلیل میزان مراجعه بالای معلولان برای ثبت در سامانه ثبت درخواست معلولان بهزیستی، این سامانه با مشکل فنی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: این مشکل به دلیل قدیمی بودن سایت سازمان بهزیستی است و به زودی توسط کارشناسان فنی بهزیستی استان تهران برطرف خواهد شد و ثبت درخواست ها آغاز می شود.
 
آسیب‌های اجتماعی به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده است
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی در کشور به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده که شناخت کامل آن از جمله راه‌های کاهش وکنترلش محسوب می شود.

وی اظهار کرد: داشتن اطلاعات صحیح، از جمله ابزارهای مهم و اولویت‌های درستی است که می‌تواند در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.
 
راه اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان
فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان کشور به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی(Social harm) طی سال‌های اخیر در کشور رشد فزاینده ای داشته است و اهمیت مطالعه کج روی ها و انحرافات اجتماعی که در اصطلاح به آسیب‌های اجتماعی نام گرفته است از این رو مهم است که اگر به ریشه یابی علل و عوامل و راه های پیشگیری آن‌ها ورود نکنیم، با رشد فزاینده معضلات مواجه می‌شویم.

افزایش دانش کنترل آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی سامانه سراج
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، گفت: راه‌اندازی سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، موجب افزایش دانش کنترل معضلات می‌شود.

 وی بیان کرد: راه‌اندازی سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، موجب افزایش دانش کنترل این معضلات می‌شود و سازمان بهزیستی کشور جزء دستگاه‌هایی است که در لایه عملیاتی آسیب‌های اجتماعی، بیشترین بار را بر دوش دارد که در این خصوص از سازمان بهزیستی قدردانی می کنم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: