کد خبر: ۱۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۶ - 2017December 29
امروزه کمر درد به دلایل مختلفی در افراد رخ می‌دهد که برخلاف تصور عموم مردم این نوع درد فقط ناشی از آسیب‌دیدگی ستون فقرات و یا بیرون زدگی دیسک کمر نیست
شفاآنلاین>سلامت> یک فیزیوتراپیست در خصوص عارضه‌های مختلف که منجر به بروز کمردرد می‌شوند توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپیست اظهار کرد: امروزه کمر درد به دلایل مختلفی در افراد رخ می‌دهد که برخلاف تصور عموم مردم این نوع درد فقط ناشی از آسیب‌دیدگی ستون فقرات و یا بیرون زدگی دیسک کمر نیست.

وی بیان کرد: بعضی از کمردردها منشا عصبی داشته و همین مسئله سبب می شود اعصاب در ناحیه سیاتیک درگیر شوند و به اشتباه برخی از پزشکان(physicians) این عارضه را به بیرون‌زدگی دیسک تشخیص دهند.

تبعات وجود درد در ناحیه کلیه و امعا و احشای شکم

ادیب با بیان اینکه کمر درد می‌تواند ناشی از درد عضو دیگری به غیر از ستون فقرات باشد، افزود: بعضی از کمردردها مربوط به عضلات است و همچنین ممکن است بعضی از کمردردها ناشی از درد ناحیه کمر و یا لگن بوده که در منطقه سیاتیک خود را بروز می‌دهد.

وی عنوان کرد: وجود درد در ناحیه کلیه و امعا و احشای شکم باعث بروز درد در ناحیه کمر شود و این مسئله سبب بروز تشخیص (Diagnosis)نادرست و به تبع آن درمان اشتباه منجر می‌شود.

ادیب تاکید کرد: دردهایی که در کف لگن ایجاد می‌شود بیشتر به دلیل ضعف عضلانی و دردهای عادت‌های ماهیانه بوده که منجر به بی‌اختیاری ادرار و مدفوع می‌شود.

وی یادآور شد: برخی دردهای ناحیه کمر مربوط به عفونت ادراری بوده که در این ناحیه خود را نشان می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: