کد خبر: ۱۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 2017December 27
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دستور داده که کمیته دارویی موضوع 160 قلم دارویی که از پوشش بیمه خارج شده را بررسی کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دستور داده که کمیته دارویی موضوع 160 قلم دارویی که از پوشش بیمه خارج شده را بررسی کند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدنعیم امینی‌فر امروز اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان به کمیته دارویی دستور داده که این موضوع را بررسی کند داروهایی که بدون نسخه قابل دریافت هستند و در تمام دنیا وجود دارد، اینجا هم یک سری داروها خارج از تعهد بیمه‌هاست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اما تعدادی از اقلام  دارویی، اقلام پرمصرفی هستند که خارج شدن آنها منجر به پرداخت از جیب مردم می‌شود، اینکه یک دارویی را بدون ارزیابی کارشناسانه از لیست سبد پوشش بیمه‌ای خارج کنیم ما را با مسئله اقلام پر‌هزینه‌تر روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: مجبوریم برای داروهای دیگر عوارض بیشتری پرداخته و آنها را به طور جایگزین در نسخه‌های پزشکان برجسته‌تر ببینیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون بهداشت مجلس به کمیته بیمه‌ای دستور داده تا بررسی‌های لازم را در خصوص خارج شدن برخی اقلام دارویی از بیمه انجام دهد،‌ اما تاکنون کمیته دارویی گزارشی ارائه نداده با توجه به اینکه اولویت مجلس بررسی بودجه است منتظر هستیم کمیته دارویی گزارش را اعلام کند بعد نتیجه را در دستور کار قرار دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: