کد خبر: ۱۷۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 2017December 27
از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۵، در ایران تعداد کودکانی که به تازگی سرطان آنها تشخیص داده و پرونده آنها در محک ثبت شده است، سالانه ۱۴ درصد رشد داشته‌اند
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با اشاره به رشد ۹ درصد بهبودیافتگی در محک گفت: تنها با مشارکت همه نیکوکاران است که حمایت از بیش از ۲۷ هزار کودک مبتلا به سرطان در سراسر ایران محقق شده است.

به گزارش شفاآنلاین، آراسب احمدیان با اشاره به اینکه هر روز ۶ کودک مبتلا به سرطان(Cancer) تحت حمایت محک قرار می‌گیرند، در خصوص آمار ثبت شده در موسسه خیریه محک، اظهارداشت: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۵، در ایران تعداد کودکانی که به تازگی سرطان آنها تشخیص داده و پرونده آنها در محک ثبت شده است، سالانه ۱۴ درصد رشد داشته‌اند، تعداد کودکانی که در مرحله درمان باقی مانده‌اند نیز سالانه ۲۲ درصد رشد کرده‌اند و هزینه‌های درمان سرانه این کودکان با سالانه ۳۵۲ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه محک افزود: در طول ۲۶ سال فعالیت محک، ۵۸ درصد از کودکان مبتلا به سرطان در فاز تحت درمان قرار دارند، ۲۳ درصد بهبود پیدا کرده و ۱۹ درصد فوت کرده‌اند. خبر خوب آن است که روز به روز تکنولوژی و دانش پزشکی و داروهای جدیدتری شکل می‌گیرد که شانس درمان و افزایش بهبودی کودکان محک را افزایش می‌دهد.

سرطان به مانند گذشته ترس ندارد

دکتر عظیم مهرور، رئیس بیمارستان(Hospital) فوق‌تخصصی سرطان کودک محک به مناسبت روز کودکان بهبودیافته از سرطان گفت: درصورت مراجعه سریع به درمانگر، تشخیص به موقع بدخیمی‌ و همراهی تیم پزشکی با یکدیگر، شانس بهبودی کودک مبتلا به سرطان افزایش می‌یابد.

وی افزود: بدخیمی‌های طب اطفال یکی از مسائل قابل تفکر برای تیم درمانی است چرا که مجموعه‌ای از عوامل برای کنترل بیماری و پاسخ درمانی مؤثر به آن نقش دارند.

این فوق‌تخصص خون و آنکولوژی کودک تأکید کرد: ما به بیمار به چشم یک فرد نگاه نمی‌کنیم بلکه او را عضوی از خانواده‌اش می‌بینیم. هر کدام از افراد این خانواده، در روند درمان بیمار مؤثرند. حضور و وجود تیم حمایتی که با مشکلات و نیازهای این افراد آشنا باشد امری ضروری است.

مهرور در پایان گفت: ترس و وحشتی که در گذشته نسبت به سرطان وجود داشته، اکنون کمتر شده چرا که امید به زندگی و بهبودی در بیماران افزایش یافته است.

در برابر هر یک روز از زندگی کودک مبتلا به سرطان مسئولیم

بهناز آسنگری مدیر خدمات حمایتی محک با توجه به اهمیت کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان گفت: ممکن است درمان سرطان به بهبودی منجر نشود ولی ما در قبال هر یک روز زندگی کودک نیز مسئولیم و در محک تلاش می‌کنیم تا کلیه خدمات حمایتی به همراه خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان ارائه شود.

وی افزود: توجه به این امر باعث شده است تا یکپارچه‌سازی خدمات حمایتی در سراسر کشور به عنوان یکی از رئوس استراتژی ۱۴۰۰-۱۳۹۶ محک در نظر گرفته شود. براساس این استراتژی خدمات محک که شامل ۴۲ بسته حمایتی است، در اختیار کودکان مبتلا به سرطان سراسر کشور قرار می‌گیرد. همچنین استقرار سیستم درمان چندتخصصی در بیمارستان محک از مهم‌ترین اهداف در این بازه زمانی است.

وی مواردی چون پیگیری درمان و پرداخت هزینه‌های مرتبط با آن، ارائه خدمات روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی به کودک و خانواده ایشان، اهدای اقلام مورد نیاز، مدرسه مجازی و... را از جمله ۴۲ بسته حمایتی محک دانست و گفت: «متناسب با شرایط و امکانات هر بیمارستان، خدمات محک به هر استان ارائه می‌شود تا کیفیت زندگی فرزندانمان در سراسر ایران حفظ شود.»

در تقویم محک ۷ دی، روز کودکان بهبودیافته از سرطان است. کیانا، دختر بنیانگذار محک در این روز متولد شده که بهبودی او انگیزه‌ای برای تشکیل مؤسسه خیریه محک بوده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: