کد خبر: ۱۷۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 2017December 27
قطعاً رنج سلامت روان پس از مصرف الکل، بسيار بيشتر از سلامت جسم است. فردي كه افسرده است و نمي تواند كاري بكند مورد بي توجهي اطرافيانش قرار مي گيرد
شفاآنلاین>سلامت> الكل، عوارض جسمي و اضطرابي و اجتماعي و روحي شديدي به همراه خود مي آورد.

به گزارش شفاآنلاین، دكتر فيروزه جعفري، روانپزشک، با بيان اينکه عوارض الكل در حوزه سلامت روان در همه کشورها بسيار شايع است، گفت: قطعاً رنج سلامت روان پس از مصرف الکل، بسيار بيشتر از سلامت جسم است. فردي كه افسرده است و نمي تواند كاري بكند مورد بي توجهي اطرافيانش قرار مي گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماع با فرد بيمار همدلي نمي شود، ادامه داد: تلاش اين است كه در حوزه اختلالات روانپزشكي، نخست به سلامت روان و اجتماع بپردازيم .اين روانپزشک (Psychiatrist)در ادامه به الكل و تاثير آن بر اختلالات روانپزشكي اشاره و بيان کرد: مصرف مواد، موجب بروز اختلالات روانپزشكي متعددي مي شود كه مهم ترينشان مصرف الكل است .

وي با بيان اينکه الكل باعث ايجاد همه اختلالات (Disorders)روانپزشكي مي شود، تصريح کرد: الكل، هم عوارض جسمي و هم عوارض اضطرابي و اجتماعي و روحي شديدي به همراه خود مي آورد . جعفري، ادامه داد: فردي كه شيشه و الكل مصرف مي کند دچار پرخاشگري مي شود. بايد طبق قانون با فرد برخورد شود.

اين بيماران، تصميم و اراده خودشان در كارشان دخيل است .دکتر جعفري، در پايان اظهارداشت: مردم بايد بخواهند كه دچار اين مشكل نشوند و الكل مصرف نکنند. واکنش فرد الكلي، با تاخير همراه مي شود و اين رفتارها قابل پيش بيني است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: