کد خبر: ۱۷۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 2017December 27
معضلات تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با شروع طرح تحول خودنمایی کرده است و ما تولید کنندگان را از کالای خارجی ترسانده اند
شفاآنلاین>سلامت> مه گفت: امروزه حجم بالایی از بدهی سازمان های بیمه گر، تولید کنندگان را دچار مشکل کرده است.

به گزارش  شفاآنلاین، عباس مه رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی عصر امروز در مراسم همایش تولید در دانشگاه الزهرا که برگزار شد، اظهار کرد: بدنه انجمن تجهیزات پزشکی دچار مسائلی است و من امیدوارم همه آنها به زودی برطرف شود.

وی بیان کرد: معضلات تولید کنندگان تجهیزات (Equipment)پزشکی با شروع طرح تحول خودنمایی کرده است و ما تولید کنندگان را از کالای خارجی ترسانده اند.

مه افزود: برای کاهش هزینه های درمانی، کالاهای بی کیفیت به مراکز درمانی ورود پیدا کرده و فساد باعث شده است تا این تجهیزات به مراکز درمانی ورود پیدا کنند، در این میان تصمیمات نادرستی در این خصوص به صورت ناآگاهانه گرفته شده است.

وی عنوان کرد: قیمت گذاری اقلام تجهیزات پزشکی به خوبی آغاز شده است ولی به ما که تولید کننده و عامل اشتغالزایی هستیم توجه کافی نمی شود .

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی خاطرنشان کرد: امروزه حجم بالایی از بدهی سازمان های بیمه گر، تولید کنندگان را دچار مشکل کرده است و همین مسئله سبب کاهش افراد شاغل در شرکت های تولیدی شده است.

وی یاد آورشد: در اثر بدهی سازمان های مختلف بسیاری از کارگاه های تولیدی تعدیل نیرو انجام داده اند و سطح تولیدات کاهش پیدا کرده است.

بار سنگین معوقات بر دوش شرکت های تجهیزات پزشکی

در ادامه مراسم مریم قاسمی دبیر انجمن تجهیزات پزشکی گفت: تولید با کیفیت (Quality)یکی از مسائل مهم است، اما هماهنگی و به روز رسانی لیست خرید وزارت بهداشت تا کی باید به همین وضع انجام شود، به منظور تسهیل این روند، باید کمیته ای مشترک با سازمان های ذیربط از جمله وزارت بهداشت تشکیل تا موانع تولید برطرف شود .

وی ادامه داد: ما علاقه زیادی به همراهی طرح تحول داریم ولی بار سنگین معوقات بر دوش ما است اما به هر حال با تمام وجود شرکت های تجهیزات پزشکی همواره دوست دارند مشکل اشتغال را در کشور برطرف کنند.

قاسمی عنوان کرد: بحث قیمت گذاری، شناسنامه دار کردن و بدهی شرکت های تولیدی از جمله مسائل مطرح و مد نظر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: