کد خبر: ۱۷۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 2017December 26
بررسي‌ها نشان مي‌دهد کودکاني که غذاهاي سالم مصرف مي‌کنند بيشتر شاد هستند و کودکان شاد بيشتر احتمال دارد از غذاهاي سالم مصرف کنند و جالب اينکه اين ارتباط‌ها مستقل از فاکتور وزن هستند
شفاآنلاین>تغذیه> بررسي‌ها نشان مي‌دهد رژيم غذايي سالم براي حفظ سلامت و متعاقبا احساس شادي در کودکان يک فاکتور کليدي است.

به گزارش شفاآنلاین، بررسي‌ها نشان مي‌دهد کودکاني که غذاهاي سالم مصرف مي‌کنند بيشتر شاد هستند و کودکان شاد بيشتر احتمال دارد از غذاهاي سالم مصرف کنند و جالب اينکه اين ارتباط‌ها مستقل از فاکتور وزن هستند.

چاقي (Obesity)و اضافه وزن در کودکان مشکل رو به رشدي است که اغلب با تعداد زيادي مشکل براي سلامتي و تاثيرات روانشناختي همراه است. همچنين کودکان مبتلا به اضافه وزن بيشتر مستعد عزت نفس پايين و افسردگي هستند.

به دليل اهميت موضوع اين مطالعه بيشتر بر درک تاثير رواني در اضافه وزن و تاثير چاقي بر آرامش رواني کودکان تمرکز داشته است.

اخيرا گروهي از متخصصان سوئدي به بررسي ارتباط بين آرامش رواني و وزن در کودکان پرداختند. اين مطالعه شامل 7675 کودک 2 تا 9 ساله از هشت کشور اروپايي بود. در شروع مطالعات والدين کودکان به پرسش‌هايي در مورد جزييات خوراکي‌هايي که هر هفته مصرف مي‌شود پاسخ دادند.

متخصصان(experts) همچنين سطح آرامش اين کودکان را در شروع مطالعه و پايان يک دوره دو ساله ارزيابي کردند که شامل اطلاعاتي مربوط به عزت نفس، مشکلات احساسي و روابط با والدين و دوستان بود. علاوه بر اين وزن و قد کودکان در شروع و پايان مطالعه اندازه‌گيري شد.

متخصصان در ارزيابي اطلاعات به يک الگوي شفافي دست پيدا کردند که نشان دهنده ارتباط بين رژيم غذايي و آرامش رواني است.

يکي از متخصصان ارشد اين مطالعه گفت: مشاهده کرديم در کودکان 2 تا 9 ساله بين پيروي از دستورالعمل‌هاي يک رژيم غذايي سالم و آرامش رواني ارتباط مستقيم وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: