کد خبر: ۱۷۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 2017December 25
دسته‌ای از والدین فکر می‌کنند اگر مانند پدر سریال پدرسالار دیکتاتور مآبی را در پیش بگیرند موفق می‌شوند، این دسته از پدرها و مادرها دستورات را دیکته می‌کنند و فرزندان باید بی‌چون و چرا اطاعت کنند
شفاآنلاین>سلامت> تربیت فرزندان از همان دوران خردسالی نقش مستقیمی در شکل‌گیری شخصیت آنها دارد والدین با افراط و تفریط در برخی رفتارها می‌توانند آسیب‌های غیرقابل جبرانی به روحیه فرزندان وارد کنند، به کارگیری سبک فرزندپروری نرمال به شما کمک می‌کند تا بتوانید فردی با روحیات سالم و اعتماد به نفس بالا به جامعه تحویل دهید.

به گزارش شفاآنلاین، دکترکتایون خوشابی با اشاره به اینکه 4 نوع سبک فرزندپروری وجود دارد می‌گوید: دسته‌ای از والدین فکر می‌کنند اگر مانند پدر سریال پدرسالار دیکتاتور مآبی را در پیش بگیرند موفق (Succeeded)می‌شوند، این دسته از پدرها و مادرها دستورات را دیکته می‌کنند و فرزندان باید بی‌چون و چرا اطاعت کنند فرزندان این قبیل افراد تا آخر عمر اعتماد به نفس پایینی خواهند داشت.

به گفته این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان برخی از والدین سبک بی‌تفاوتی را در تربیت فرزند خود انتخاب می‌کنند یعنی انگار هم خانه فرزند(Child) خود هستند، بچه‌ها در این سبک تربیتی خیلی زود تجربه‌های غیرضروری کسب می‌کنند و در نهایت افرادی با اضطراب و استرس بالا به جامعه تحویل داده می‌شوند.

او ادامه می‌دهد: عده‌ای از پدرها و مادرها کلاً آسان‌گیر هستند و هیچگونه نظم و کنترلی در زندگی آنها وجود ندارد که در نهایت باید شاهد عوارضی مانند پرتوقع شدن کودکان باشند.

دکترخوشابی در خاتمه می‌افزاید: سبک فرزندپروری نرمال سبکی ایده آل است در این مدل تربیتی میزان قدرت، نظم، توجه و مراقبت به‌طور متعادل است و فرزندان با اعتماد به نفس بالا بزرگ می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: