کد خبر: ۱۷۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۶ - 2017December 24
پزشکان متخصص 'درمانگاه تخصصی ویژه دولتی بیمارستان نظام مافی شوش' به دلیل پرداخت نشدن کارانه ، عصر روز شنبه در محل کار خود حاضر نشدند
شفا آنلاین>سلامت>امتناع پزشکان متخصص از حضور در درمانگاه تخصصی شوش موجب سرگردانی دهها بیمار روستایی و شهری در این درمانگاه شد.

به گزارش شفا آنلاین، پزشکان متخصص 'درمانگاه تخصصی ویژه دولتی بیمارستان نظام مافی شوش' به دلیل پرداخت نشدن کارانه ، عصر روز شنبه در محل کار خود حاضر نشدند.

غیبت این پزشکان متخصص به غیر از پزشک متخصص اطفال موجب سرگردانی دهها بیماری شد که برخی از روستاهای دور برای معاینه به این درمانگاه مراجعه کرده و ساعت ها معطل شدند.

پزشکان متخصص شاغل در درمانگاه دولتی شوش پرداخت کارانه خود را از شبکه بهداشت و درمان مطالبه می کنند.

به گفته این پزشکان کارانه آنها از ابتدای امسال تاکنون پرداخت نشده است. کارانه ای که رقم آن ماهانه برای این پزشکان 13 میلیارد ریال اعلام شده است.

درمانگاه تخصصی دولتی شوش به خاطر تعرفه 45 هزار ریالی پزشکان متخصص ، تنها امید بیمارانی است که توان پرداخت هزینه بالای معاینه پزشکان متخصص و فوق تخصص در مطب را ندارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش شنبه شب با تائید پرداخت نشدن کارانه پزشکان متخصص شاغل در شبکه بهداشت و درمان و درمانگاه تخصصی این شهرستان گفت: عمل نکردن شرکت ها و سازمان های بیمه گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی(Social Security) نسبت به تعهدات مالی خود به وزارت بهداشت و درمان موجب بروز مشکل برای تمام جامعه پزشکی کشور شده است.

نوروز سواری افزود: از آنجا که این سازمان های بیمه گر بدهی خود را به وزارت بهداشت و درمان پرداخت نمی کنند ، پرداخت کارانه پزشکان با مشکل مواجه شده است.

وی تعداد پزشکان شاغل در شهرستان شوش را 100 پزشک عنوان کرد و گفت:تعداد 40 نفر آنها پزشک متخصص می باشند که از ابتدای امسال کارانه دریافت نکرده اند.

وی اظهار کرد:شبکه بهداشت و درمان شوش و دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیگیر پرداخت بخشی از کارانه این پزشکان است و تلاش می شود با پرداخت بخشی از مطالبه پزشکان روند فعالیت پزشکان در درمانگاه شوش به حالت عادی بازگردد.

سواری بیان داشت:این پزشکان متخصص در وقت اداری (صبح تا ظهر ) در بیمارستان نظام مافی شوش مشغول خدمت بوده و علاوه بر انجام عمل های جراحی ، نسبت به معاینه بیماران در بیمارستان اقدام می کنند اما درمانگاه دولتی شوش عصر روز شنبه به دلیل حاضر نشدن این پزشکان در محل کار ، تعطیل شد.
شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد.
برخی بیماران این شهرستان برای درمان راهی شهرهای اهواز و دزفول می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: