از ابتدای سال 94 که بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شد سعی بر این بود تا ترجمان این بسته ها در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، گروه های آموزشی، بوردهای تخصصی و سایر نهادهای متولی اجرای این بسته ها تدوین شود
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت با بیان اینکه بستههای تحول و نوآوری نقشه راه حوزه آموزش علوم پزشکی است، گفت:رصد و ارزیابی اجرای بستهها نیز براساس این برنامه ها صورت خواهد گرفت.به گزارش شفا آنلاین، عطاءاله پورعباسی، دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت گفت: از ابتدای سال 94 که بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شد سعی بر این بود تا ترجمان این بسته ها در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، گروه های آموزشی، بوردهای تخصصی و سایر نهادهای متولی اجرای این بسته ها تدوین شود. پورعباسی خاطرنشان کرد: در ابتدای کار این هدف با واسپاری ماموریت های مشترک که در اصل ماموریت هایی بودند که مستقیما از بسته های تحول احصا شده بودند دنبال شد.وی افزود: بسته های تحول و نوآوری نقشه راه حوزه آموزش علوم پزشکی است و لازم است این نقشه راه بسته به نیازهای سطوح مختلف اعم از ستاد، منطقه آمایشی، دانشگاه، دانشکده، گروه آموزشی و ... ترجمه شده و اقدامات لازم برای دستیابی به اهداف هر بسته در هریک از این سطوح تعریف شود.دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت در این 3 سال که از اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می گذرد، سعی شد گفتمان تحول در دانشگاهها جا بیافتد و این توانمندی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور ایجاد شود تا بتوانند ترجمان بسته ها را در دانشگاهها و حوزه های زیرمجموعه خود تدوین کنند. پورعباسی گفت: با تلاشهایی که در این 3 سال صورت گرفت و همکاری هایی که در سطح ستاد وزارت بهداشت، مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی شکل گرفت اکنون این پتانسیل وجود دارد که ترجمان بستهها در سطوح مختلف طراحی شود.وی افزود: هدف این است که مجریان در هر سطح باتوجه به نیازها و ظرفیتهایشان این ترجمان را در قالب برنامه های اقدام تعریف کنند.دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت با اشاره به اینکه الگوی کلی تدوین برنامه های اقدام طراحی شده گفت: به زودی طی نشستی با مسئولین محترم مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور این برنامهها نهایی می شود و رصد و ارزیابی اجرای بستهها نیز براساس این برنامه ها صورت خواهد گرفت.