کد خبر: ۱۷۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۶ - 2017December 22
شفاآنلاین :ساعاتی قبل جامعه پزشکی کشور، استاد علیرضا یلدا،یکی ازاستادان برجسته، چهره ماندگار پزشکی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران را همزمان با شب یلدا ازدست داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتریلدا استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل عارضه قلبی درگذشت و جامعه علمی،پزشکی کشور را سوگوارکرد.

علیرضا یلدا درسال ۱۳۰۹ ه. ش، در تهران به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود تهران، وارد دانشگاه تهران شد و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی در سال ۱۳۳۶، دوره تحصیلی بیماریهای عفونی را طی نمود. او مدتی در بیمارستان امام خمینی، به کار طبابت اشتغال داشت و ضمن آن عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شد و پس از مدتی به مرتبه استادی رسید.
از سال ۸۸ هر ساله به افتخار پروفسور یلدا و همچنین کوششهای وی در زمینه‌های بیماری‌های عفونی جایزه‌ای به بهترین پزشکان این زمینه با نام جایزه پروفسور یلدا داده می‌شود.
این استاد صاحب نام درسال 1381 به عنوان چهره ماندگار پزشکی کشور انتخاب شده بود.

تسلیت وزیر بهداشت
دکتر سیدحسن هاشمی،‌وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی نیز در پیام تسلیتی بدنبال درگذشت دکتر یلدا نوشت:

معلم گران‌قدر و بی‌بدیل اخلاق، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا یلدا در شبی که به نام اوست به دیدار معبود شتافت.

در طول تاریخ، همواره بوده‌اند بزرگانی که گویا به این جهان می‌آیند تا با کلام و رفتار و منش و مرام‌شان، نیکی بیافرینند، تعالی ببخشند و انسان‌هایی اندیشمند و نیک‌سرشت پرورش دهند؛ دکتر علیرضا یلدا، چهره ماندگار جامعه پزشکی ایران یکی از این نامداران بود که آمد؛ آموخت؛ تربیت کرد و ماندگار شد.

 فقدان آن انسان والامقام و استاد فرزانه را به خاندان محترم یلدا، همکاران، شاگردان و ارادتمندانش تسلیت عرض می‎کنم و در این شب مغفرت، از خداوند متعال برای روح بلندش، غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و سلامت خواهانم.

 دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: