کد خبر: ۱۷۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 21
هرساله در این زمان از سال آلودگی هوا بسیار جدی می شود و در این میان بانوان باردار باید از خود مراقبت بیشتری كنند، زیرا این آلودگی هوا مستقیما بر روی جنین آنها تاثیر دارد
شفاآنلاین>سلامت> آلودگی هوا تاثیرات مستقیمی بر روی جسم افراد می‌گذارد و در این میان خانم‌های باردار بیش از دیگران باید از خود مراقبت کنند.

به گزارش شفاآنلاین، هرساله در این زمان از سال آلودگی هوا بسیار جدی می شود و در این میان بانوان باردار باید از خود مراقبت بیشتری كنند، زیرا این آلودگی هوا مستقیما بر روی جنین آنها تاثیر دارد.

هوای آلوده سبب سقط جنین می‌شود
بر اساس تحقیقات گاز مونوكسید كربن و سرب موجود در هوا در سه ماهه اول بارداری برای مادر بسیار خطرناك است زیرا رابطه مستقیمی با سقط جنین دارد.

هوای آلوده خطرناک تر از بارداری پرخطر
برخی از بارداری ها به صورت خطرناک (Dangerous)است و در این نوع بارداری جنین به خوبی رشد نمی كند، مادران دارای این نوع بارداری باید توجه داشته باشند كه به هیچ وجه در هوای آلوده تردد نكنند، زیرا این موضوع سبب سقط جنینشان خواهد شد علاوه بر آن آلودگی هوا سبب زایمان زودرس هم می شود.

مونوکسید کربن نارسایی قلب را افزایش می‌دهد
زنان باردار باید از مواجه با هوای كثیف و قرار گرفتن طولانی مدت در آن هوا خودداری كنند، زیرا مواجه با هوای آلوده و سرشار از سرب و مونوكسید كربن احتمال بروز نارسایی های قلبی را در آنها افزایش می دهد و همچین سبب بروز ناهنجاری های اندامی در جنین می شود .

تاثیر آلودگی هوا بر مغز جنین
در هفته های ٨ الی١٢ بارداری مغز جنین شكل می گیرد و اختلال در رشد آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای جنین به وجود آورد پس به مادران باردار (Pregnant)توصیه می شود از قرار گرفتن در هوای آلوده خود داری كنند.

کودکانی کوتاه قد ثمره آلودگی هوا
مطالعات محققان نشان می دهد كه آلاینده های مختلف از جمله منوكسید كربن، گوگرد و ذرات معلق تاثیری مستقیمی بر روی جنین می‌گذارد و سبب كم وزنی و کوتاه قدی آنان می‌شود.

تاثیر مستقیم هوای آلوده تا بزرگسالی
بیماری هایی كه در دوران نوزادی و جنینی بر اثر آلودگی هوا ایجاد می‌شود تا بزرگسالی آنها ادامه خواهد داشت و سبب بروز بیماری هایی از جمله دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی می‌شود.

کودکانی کم هوش بر اثر آلاینده ها
همچنین این آلودگی هوا جز آنكه سبب كوتاه شدن و كم وزنی آنها می‌شود بر روی هوش جنین هم تاثیر می گذارد و بر اساس تحقیقات هوش افرادی كه در دوران جنینی در محیط های آلوده رشد كرده اند نسبت به دیگر افراد تا پنج نمره كمتر است.

از تردد در خیابان های آلوده جلوگیری گنید
به خانم های باردار توصیه می شود كه جهت سلامت جنین خود از قرار گرفتن در محیط های آلوده خود داری كنند و بهتر است كه در ساعتهایی كه خیابان ها شلوغ است از خانه خارج نشوند و از انجام فعالیت های غیرضروری خودداری كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: