کد خبر: ۱۷۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 21
کیست‌های حفره دهان هم نمونه‌ای از همین کیسه‌های غیرطبیعی هستند که معمولاً حاوی مایع بوده و در هر جایی از دهان، از روی زبان گرفته تا لثه و حتی در ناحیه گلو به وجود می‌آیند
شفاآنلاین>سلامت> کیست‌ها، کیسه‌هایی غیرطبیعی هستند که به دلایل متفاوت در نقاط مختلف بدن تشکیل می‌شوند. کیست‌های حفره دهان هم نمونه‌ای از همین کیسه‌های غیرطبیعی هستند که معمولاً حاوی مایع بوده و در هر جایی از دهان، از روی زبان گرفته تا لثه و حتی در ناحیه گلو به وجود می‌آیند. معمولاً این کیست‌ها اگر عفونی نباشند دردی ایجاد نمی‌کنند که همین امر باعث می‌شود درمان آنها جدی گرفته نشود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر وحید مسگرزاده درباره کیست‌های حفره دهان می‌گوید: معمولاً کیست‌های حفره دهان به‌دنبال عفونت پالپ دندان در قسمت انتهایی ریشه دندان و داخل استخوان تشکیل می‌شوند. پالپ دندان(Tooth) همان بافت همبندی است که در قسمت مرکزی دندان قرار دارد و شامل سلول‌ها، اعصاب و عروق خونی است. دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می‌افزاید: گاهی هم ازدیاد سلول‌های سازنده بافت‌های دندانی و سایر سلول‌ها مانند سلول‌های غدد بزاقی عامل ایجاد کیست‌های حفره دهان هستند.

به گفته این جراح دهان(Mouth)، فک و صورت، تشکیل کیست‌های دهانی شیوع بالایی دارد اما خوشبختانه بیشتر این ضایعات خوش‌خیم هستند. وی در خاتمه تأکید می‌کند: این ضایعات حتی با وجود بی‌درد بودن باید مورد بررسی قرار گیرند و بموقع و درست درمان شوند تا برای بیمار مشکلی ایجاد نکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: