کد خبر: ۱۷۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 20
حرفه های پزشکی و پرستاری جدا از هم نیستند و دوشادوش هم برای خدمت به بیماران در بیمار ستان ها تلاش می کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران قشر زحمتکش جامعه هستند و مطالبات آنها در دولت پیگیری می شود.

به گزارش شفا آنلاین، علی محمد آدابی روز چهارشنبه در همایش پرستاران و دانشجویان پرستاری استان اردبیل افزود: حرفه های پزشکی و پرستاری جدا از هم نیستند و دوشادوش هم برای خدمت به بیماران در بیمار ستان ها تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه پرستاران نقش ارزنده در جوامع انسانی ایفا می‌کنند افزود: وضعیت پرستاری در یک جامعه نمود سرزندگی و فرهیختگی آن است و به هر میزان که بتوانیم پرستار آموزش(Education) و به جامعه تحویل دهیم ، می‌توان امیدوار به کاهش انبوه بیماری ها شد.

وی اظهارکرد: برای خدمات رسانی بهتر به بیماران، علاوه بر تامین خواسته های نیروهای فعلی، باید پرستاران مجرب جدید نیز در بیمارستان ها جذب شوند.

ناصر مظفری رئیس هیات ‌مدیره نظام پرستاری(Nursing system) استان اردبیل هم در این همایش از کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: استاندارد تعداد پرستار 1.8 تا دو نفر برای هر تخت بیمارستانی است در حالی که وضعیت فعلی استان برعکس این میزان بوده و هر یک نفر پرستار از دو تخت بیمارستانی مراقبت می کند.

وی تعداد کل پرستاران استان اردبیل را سه هزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و 400 نفر در بیمارستان‌های دولتی و مابقی در بیمارستان‌های خصوصی مشغول هستند.
وی گفت: تعرفه پرستاری مشخص نیست و بیمارستان ها در بستن قرارداد با مراکز مراقبتی پرستاری همکاری نمی کنند.

در این همایش یک روزه مسائل حوزه پرستاری بررسی و از پرستاران و دانشجویان پرستاری فعال در بیمارستان های استان اردبیل تجلیل شد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: