کد خبر: ۱۷۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 20
تاثير سريع اين دارو بر بهبود افسردگي از يک دهه قبل توجه محققان را به خود جلب کرده است
شفاآنلاین>سلامت> محققان مرکز پزشکي دانشگاه کلمبيا تاثير داروي کتامين را بر بهبود بيماران افسرده‌اي که داراي افکار خودکشي هستند، مورد مطالعه و بررسي قرار دادند.

به گزارش شفاآنلاین، کتامين يک داروي تضعيف‌کننده سلسله اعصاب مرکزي و هوشبري است که در سال 1963 توليد شده و در حال حاضر ساختار و خواص آن به دليل خاصيت توهم‌زايي توسط محققان مورد بررسي و بازبيني مجدد قرار گرفته است. همچنين تاثير سريع اين دارو بر بهبود افسردگي از يک دهه قبل توجه محققان را به خود جلب کرده است.

محققان(researchers) دانشگاه کلمبيا براي اولين بار افکار خودکشي را به عنوان يکي از عوارض افسردگي، به طور خاص مورد مطالعه و بررسي قرار داده و به تاثير کتامين بر بهبود اين عارضه تمرکز کرده‌اند.

در اين تحقيقات که با کمک 80 بيمار مبتلا به افکار شديد خودکشي(Suicide) انجام گرفت، محققان داوطلبان را به دو دسته تقسيم کردند و به يک گروه ميزان اندکي از داروي کتامين و به گروه ديگر داروي آرام‌بخشي موسوم به ميدازولام تزريق کردند. داروي اخير معمولابراي درمان افکار خودکشي حاد به بيماران در معرض خطر تجويز مي‌شود.

24ساعت پس از تزريق داروها به بيماران، گروهي که کتامين دريافت کرده بود در مقايسه با گروه ديگر بهبود چشمگيري يافته و افکار خودکشي آن‌ها به شدت کاهش يافته بود.

به منظور بررسي آثار بلندمدت اين داروها، وضعيت داوطلبان شش هفته بعد مجددا ارزيابي و معلوم شد کتامين آثار پايدارتري داشته است. اعضاي گروهي که کتامين مصرف کرده بودند به‌طور کلي بهبود يافته و آثار افسردگي و خستگي در آن‌ها کاهش يافته بود. اين وضعيت نشان دهنده خاصيت ضد افسردگي کتامين و تاثيرگذاري سريع آن بر افکار خودکشي است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: