کد خبر: ۱۷۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 19
شایع‌ترین علت خارش سر اگزمای سبوره است که این بیماری همراه با التهاب، خارش، شوره و قرمزی پوست سر است.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: خارش سر علل مختلفی دارد که شایع‌ترین آن بیماری‌های التهابی پوستی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر امیرهوشنگ احسانی با این بیان این مطلب افزود: شایع‌ترین علت خارش سر اگزمای سبوره است که این بیماری همراه با التهاب، خارش، شوره و قرمزی پوست سر است.

وی ادامه داد: ممکن است فرد امروز حمام بوده، اما یک ساعت بعد دچار خارش در سر و حتی ابرو شود که خیلی اذیت‌کننده است. شاید این خارش با درمان‌های شستشو با شامپو‌های ضدخارش، ساعتی از بین برود، اما باز هم شروع می‌شود.

احسانی با اشاره به سایر علت‌های خارش سر گفت: بیماری صدف نیز می‌تواند موجب بروز خارش‌های آزاردهنده شود که این بیماری همراه با پوسته‌های ضخیم و خارش در سر ایجاد و ممکن است باعث زخم شدن سر هم بشود.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: علت دیگر می‌تواند شپش سر باشد که بیشتر در بچه‌ها دیده می‌شود، اگر در تشخیص دقت لازم صورت گیرد ممکن است با علت دیگری اشتباه گرفته شود. عفونت‌های قارچی سر نیز باعث پوست‌ریزی، التهاب و قرمزی و خارش در سر می‌شود که برای تایید آن باید آزمایش قارچی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیماری التهابی دیگر و کمتر شایع لیکن‌پلان است که باعث ریزش مو و خارش سر می‌شود، بیماری‌هایی که گفته شد شایع‌ترین علت‌های خارش سر است.

احسانی با رد این ادعا که استحمام زیاد باعث از بین رفتن مواد مغذی پوست سر می‌شود، گفت: این موضوع درست نیست و حمام رفتن زیاد تاثیری در این عارضه ندارد. خارش سر می‌تواند نشانه‌ای از بیماری دیگری باشد.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: ادامه خارش سر بیشتر از ۱۰ روز یا دوهفته نشانه ادامه‌دار بودن و بهترین کار مراجعه به متخصص پوست و مو است.

برچسب ها: پوست سر ، سلامت ، اگزاما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: