کد خبر: ۱۷۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
وزیر بهداشت: با کشور چین در حوزه های سیاسی و اقتصادی، رابطه مناسب و مبتنی بر تعاملی داریم و باید این رابطه خوب در حوزه های درمانی و آموزشی نیز وجود داشته باشد.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چین کشور قدرتمندی در زمینه پزشکی است و باید از تجربه، دانش و مهارت این کشور در حوزه های مختلف پزشکی استفاده کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: با کشور چین در حوزه های سیاسی و اقتصادی، رابطه مناسب و مبتنی بر تعاملی داریم و باید این رابطه خوب در حوزه های درمانی و آموزشی نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به دعوت وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی چین به پکن سفر کرده ام ،گفت: چین در برخی از ویژگی های درمانی از جمله طب سنتی(Traditional medicine) با ما شباهت های زیادی دارد و می توانیم در این زمینه به تبادل نظر بپردازیم.

وزیر بهداشت ، صنایع پزشکی، ساخت بیمارستان و نظم و انضباط بیمارستانی را از دیگر زمینه های همکاری حوزه پزشکی دو کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم این سفر به ارتقا روابط در حوزه سلامت بین دو کشور منجر شود و از ثمره دانش، تجربه و مهارت دوستان چینی در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

او با اشاره به فاینانس دو میلیارد دلاری چین به کشورمان در زمینه پزشکی گفت: با استفاده از این فاینانس قرار است پنج بیمارستان در ایران احداث شود.

هاشمی افزود: این بیمارستان ها شامل دو بیمارستان هزار تختخوابی دانشگاه شهید بهشتی تهران، یک بیمارستان هزار تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) ایران، یک بیمارستان 330 تختخوابی و یک بیمارستان 540 تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که پیش بینی می شود ظرف 4 سال آینده ساخته شوند.

«سید حسن قاضی زاده هاشمی» در راس هیاتی متشکل از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شنبه شب وارد پکن شد.

‎وزیر بهداشت دیروز در نخستین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین در پکن شرکت کرد و صبح امروز هم از بخش های مختلف بیمارستان های 'کالج پزشکی پکن' و 'طب سنتی' پکن بازدید کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: