کد خبر: ۱۷۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 19
تولد نوزاد نارس و مراقبت از او در منزل منشا استرس طولانی‌تری برای پدر در مقایسه با مادر است.
  شفا آنلاین>سلامت>    زمانی که نوزادی پیش از موعد طبیعی خود به دنیا آید، پدر متحمل اضطراب طولانی‌تری در زمان نگهداری او در منزل نسبت به مادر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:محققان آمریکایی به تازگی دریافتند تولد نوزاد نارس <Premature infants>و مراقبت از او در منزل منشا استرس طولانی‌تری برای پدر در مقایسه با مادر است. این نتیجه با اندازه‌گیری کورتیزول؛ هورمون استرس 86 والد از طریق بزاق دهان مشخص شد. این بررسی در روز پیش از ترخیص نوزاد از بیمارستان، روز بعد و 14 روز بعد از حضور او در منزل صورت گرفت.


جالب اینجا بود که میزان هورمون استرس در هر دو والد پیش از ترخیص از بیمارستان بالاست اما پس از حضور در منزل مادر به آرامش بهتری دست می‌یابد اما پدر همچنان سطح بالایی از اضطراب و نگرانی را تجربه می‌کند.
به گفته یکی از محققان، در دوران مراقبت نوزاد در بیمارستان پدر از رسیدگی به همسر و فرزندش اطمینان دارد و از طرفی خود نیز می‌تواند به مسئولیت‌هایش برسد اما پس از ترخیص او به یکباره با تغییراتی مانند کمبود خواب، عدم فرصت کافی برای رسیدگی به امور مورد علاقه و پاسخگویی مداوم به نیازهای نوزاد روبرو می‌شود که منشا استرس بالایی خواهد بود.
باید توجه داشت که نگهداری و تربیت مطلوب در وهله اول به وضعیت سلامت جسمی و روانی پدر و مادر بستگی دارد و استرس در این زمینه تاثیر به شدت ونفی خواهد داشت. این مسئله به خصوص در مورد نوزادان نارس که نیاز به مراقبت طولانی و دقیق‌تری هستند حساس‌تر است.سپید

Top Santé.fr


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: