کد خبر: ۱۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
علاقه‌مندیم همه این فرصت را پیدا کنند که در داخل کشور تحصیل و برای کسب مهارت به خارج از کشور سفر کنند
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت در نخستین همایش علمی ایرانیان مقیم چین در پکن گفت: یکهزار و 400 دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های چین تحصیل می‌کنند و این تعداد دانشجوی ایرانی در چین کم است.

به گزارش شفاآنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین همایش علمی ایرانیان مقیم چین در پکن گفت:تعداد دانشجویان(Students) رشته پزشکی در چین کم است. دانشجویان ایرانی به جای تحصیل در برخی دانشگاه‌های غیرمعتبر یا کشورهایی که در مسیر توسعه نیستند چین را انتخاب کنند.

دکتر هاشمی گفت: این وزارتخانه اگرچه حدود 5 درصد دانشجویان کشور را دارد اما سهم تولید علم آن نزدیک به 40درصد است همچنین اعتبارات پژوهش ما حداکثر 12 درصد اعتبارات پژوهشی کشور است اما بیشترین تعداد مقالات در حوزه استاد و دانشجو را حوزه پزشکی دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: علاقه‌مندیم همه این فرصت را پیدا کنند که در داخل کشور تحصیل و برای کسب مهارت به خارج از کشور سفر کنند با این حال همه کشورها محدودیت‌هایی دارند و سلایق افراد هم متفاوت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه در گروه پزشکی شرایط سخت‌تری برای تحصیل در خارج از کشور فراهم شده است، گفت: دانشگاه‌هایی که رتبه زیر 700 جهان را داشته باشند از نظر ما مورد تأیید هستند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی از دانشکده‌های پزشکی(medical) شرایط متفاوتی نسبت به سایر رشته‌ها دارند ممکن است برخی دانشگاه‌ها که رتبه زیر 700 جهان را ندارند اما گروه پزشکی قوی‌ای داشته باشند به لیست دانشگاه‌های مورد تأیید ما اضافه شوند.وی بالاترین سرمایه در این جهان را دانش و مهارت توأم با اخلاق عنوان کرد و گفت: این همان دینی است که ما از آن اسم می‌بریم شاید روزی تصور می‌شد زور بازو بالاتر از علم است اما امروز آنهایی که زور بازوی قوی دارند آقای دنیا نیستند.

هاشمی افزود: در جامعه‌ای که اخلاق وجود نداشته باشد آن جامعه به‌ سعادت نخواهد رسید کسی که اخلاق نداشته باشد نمی‌تواند عنصر مفیدی برای جامعه باشد حتی کسی که دانش و مهارت هم دارد اما اخلاق نداشته باشد ممکن است زیان هم برساند. وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد کشور ما هم مثل چین در حوزه علمی پیشرفت کند و دانشجویانی که اکنون اینجا تحصیل می‌کنند به کشور بازگردند و کشور را توسعه دهند.

وی گفت: در خارج از ایران استعدادهای درخشان، افراد بسیار موفق، فداکار و وطن دوستی داریم که آرزو می‌کنم بتوانند در کشور خودمان تحول ایجاد کنند. وزیر بهداشت به دانشجویان توصیه کرد سعی کنید بهترین باشید و در هر کجا که هستید به کم راضی نباشید و از هر فرصتی برای توسعه علمی و عمران کشورمان استفاده کنید ایرانی هر جا که باشد می‌تواند اثرگذار باشد اما ارجح این است که در ایران باشید.

این همایش با هدف توسعه و بهبود ارتباطات علمی، پژوهشی و کاربردی جامعه علمی ایرانیان مقیم چین و ایجاد بستری مناسب جهت تبادل و مستند‌سازی اطلاعات و تجربیات ارزشمند برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار