کد خبر: ۱۷۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
درمان درد ناشی از نوروپاتی، پشتکار و مداومت می‏خواهد. مهمترین مسأله پیگیری منظم درمان است حتی در مواقعی که درد فراموش شده باشد.

شفا آنلاین>سلامت>هدف از درمان دیابت رهایی از مشكلات ایجاد شده و همچنین پیشگیری از تخریب بیشتر اعصاب است. نخستین گام كنترل قندخون<Control blood glucose> است زیرا كنترل خوب قندخون از پیدایش مشكلات جدید و بدتر شدن عوارض قلبی پیشگیری می‏كند. برای كاهش یا دفع مشكلات مختلفی كه افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی دارند، روش‏های گوناگونی وجود دارد كه به برخی از آنها اشاره می‏شود.

رهایی از درد اندام‏ها
به گزارش شفا آنلاین:درمان درد ناشی از نوروپاتی، پشتکار و مداومت می‏خواهد. مهمترین مسأله پیگیری منظم درمان است حتی در مواقعی که درد فراموش شده باشد. پیشگیری از درد بسیار آسانتر از آن است که منتظر شویم تا درد را می‏توان به روش‏های زیر کنترل کرد :

بهبود در نحوه کنترل دیابت :
در مواردی که قرص‏ها نمی‏توانند قندخون را به خوبی کنترل کنند، ممکن است تزریق انسولین یکی از راه‏های درمان باشد.
مسکن‏های ساده مانند استامینوفن به طور منظم استفاده شوند
مسکن‏های قوی شب‏ها مورد استفاده قرار گیرند.
برخی از قرص‏هایی که برای درمان نوروپاتی ناشی از دیابت به کار می‏روند. این داروها همچنین دارای اثر مضاعف در بهبود کیفیت خواب هستند.
استفاده از پمادهای مسکن موضعی بر روی پاها گاهی کمک کننده است.
یک محرک الکتریکی عصب نیز ممکن است کمک کننده باشد.

روش‏های درمانی دیگر مانند بلوک عصب (که در درمانگاه درد انجام می‏شود) یا مصرف ویتامین‏ها ممکن است به صورت آزمایشی به کار برده شوند ولی اغلب چندان کمک‏کننده نیستند. روغن گل پامچال نیز ممکن است اثر محافظت کننده اندکی بر نوروپاتی داشته باشد ولی درد را تسکین نمی‏دهد.اگر شما استفاده از یک درمان مکمل را انتخاب می‏کنید، به خاطر داشته باشید که باید در کنار سایر درمان‏ها بکار برده شود نه به عنوان درمان جایگزینی برای درمان‏هایی که پزشک به شما توصیه کرده است.

مشکلات گوارشی
جهت بهبود علامت‏های گوارشی مختلف. پزشک درمان‏های گوناگونی ممکن است پیشنهاد نماید. به طور مثال به افرادی که دچار کندی هضم غذا هستند پیشنهاد می‏شود که تعداد وعده‏های غذایی را افزایش دهند و میزان غذای مصرفی در هر وعده را کم کنند، همچنین از مصرف غذاهای پرچربی و پرفیبر اجتباب نمایند.

سرگیجه و ضعف
ایستادن و نشستن آهسته می‏تواند از سرگیجه جلوگیری کند. همچنین برای بهبود ضعف اندام‏ها بهتر است از فیزیوتراپی استفاده نمود.

مشکلات مثانه
ه دلیل استعداد ابتلا به عفونت ادراری در مبتلایان به نوروپاتی دیابتی، لازم است مبتلایان به دیابت آب و مایعات بیشتر بنوشید و اگر دچار تکرر ادرار هستند، سعی کنند به فواصل منظم مثلاً هر 3 ساعت یک‏بار ادرار کنند تا به یک الگوی صحیح دفع ادرار دست یابند.

پزشک آنلاین
دکتر علیرضا مقتدری [ فلوشیپ اینترونشنال درد ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: