کد خبر: ۱۷۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
اورژانس کشوراین روزها در حال پوست انداختن و حرکت به سوی بهره‌گیری از امکانات و فناوری‌های به‌روز است.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>پیرحسین کولیوند را می‌توان ازجمله مدیران سختکوش و پر مشغله نظام سلامت دانست که با مشکلات مدیریت‌های مختلف حوزه سلامت مانند ریاست بیمارستان و سرپرستی سازمان حساسی همچون اورژانس آشنایی کامل دارد. بخصوص در ماه‌های اخیر که روزهای پرطلاطمی همچون مدیریت بحران در مناطق زلزله زده کشور و ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات در ایام محرم را هم به‌عنوان سرپرست سازمان اورژانس کشور <State Emergency Organization>پشت سرگذاشت.

به گزارش شفا آنلاین:اورژانس کشوراین روزها در حال پوست انداختن و حرکت به سوی بهره‌گیری از امکانات و فناوری‌های به‌روز است.

وی از مشغله‌های کاری تا مدیریت در حوزه‌ای پرکار همچون اورژانس و مدیریت بیمارستانی گفت و از موافقت‌ها و وعده‌های داده شده به این سازمان برای گسترش اورژانس و خرید 1000 دستگاه آمبولانس خبر داد.

250 تخت به تخت‌های بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) اضافه می‌شود
کولیوند در خصوص چگونگی تجمیع هم‌زمان مدیریت مرکز بزرگ و تخصصی همچون بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) با مجموعه حساسی مانند اورژانس اظهار داشت: «خدا را شاکر هستم که می‌توانم خدمتگزار مردم باشم؛ در بیمارستان خاتم 90 درصد مراجعان یا خانواده شهدا هستند و یا جانباز و عشق و علاقه بنده خدمت به این قشر است. زیرا این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های خوبی است که خدمات فراوانی به خانواده‌های شهدا و جانبازان ارائه می‌کند.»
وی در خصوص بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: «ما بیمارستان خاتم را با 176 تخت تحویل گرفتیم و در حال حاضر 500 تخت فعال در این مرکز وجود دارد. البته در آینده نزدیک 250 تخت دیگر به این مرکز اضافه خواهد شد که این تخت‌ها ویژه خواهند بود و همه 12 طبقه این بیمارستان مختص یک رشته خواهد بود. خوشبختانه این بیمارستان از هم لحاظ کیفیت خدمات و هم از بعد تخصص در شرایط خوبی قرار دارد.»
سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره سختی کار در اورژانس افزود: «در بحث اورژانس و فوریت‌های پزشکی لحظه‌ها دارای اهمیت است. به عنوان مثال وقتی افراد نیاز به آمبولانس پیدا می‌کنند تا آمبولانس بر سر صحنه حادثه برسد زمان برای آنها بسیار طولانی سپری می‌شود. از این رو به هر مقدار که به بحث اورژانس اهمیت داده شود و نیروها آموزش بیشتری دیده باشند و تجهیزات این حوزه پیشرفته‌تر باشد؛ می‌توان جان بیماران فراوانی را نجات داد.»

اخذ مجوز خرید 1000 دستگاه آمبولانس از دولت
کولیوند در خصوص اقدامات انجام شده بعد از طرح تحول در حوزه اورژانس گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در دوره جدید مدیریتی وزارت بهداشت افتاد و در قالب طرح تحول نظام سلامت 2400 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس افزوده شد. همچنین برای 400 دستگاه دیگر قراداد بسته شده است. همچنین سازمان اورژانس مجوز 1000 دستگاه دیگر را از دولت گرفته است.»
وی درباره اجرای طرح موتورلانس در تهران عنوان کرد: «شما ببینید در شهری مانند تهران تا زمانی که آمبولانس به محل حادثه می‌رسید چقدر زمان از دست می‌رفت. ولی امروز بهترین تکنسین‌های اورژانس با داشتن تجهیزات کامل مانند نوار قلب و الکتروشوک می‌توانند هم‌زمان اطلاعات گرفته شده را به متخصص بدهند و این در سایه قوی‌تر شدن سیستم نرم‌افزاری اورژانس بوده است. همچنین دو اقدام مهم در حوزه سکته‌های قلبی و مغزی انجام شده است، در حال حاضر در افرادی که دچار سکته‌های قلبی می‌شوند بلافاصله نوار قلب در آمبولانس از آنها گرفته می‌شود و هم‌زمان متخصص قلب در مرکز قلب این نوار را رویت می‌کند و بلافاصله نوع و محل ارائه خدمت را اعلام می‌کند. بنابراین دیگر بیمار به اورژانس فرستاده نمی‌شود و مستقیم به بخش مربوطه فرستاده می‌شود و این امر موجب نجات بسیاری از بیماران از مرگ حتمی می‌شود.»

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به لزوم توجه جدی به اورژانس هوایی، در تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: «یکی دیگر از اقداماتی انجام شده در قالب طرح تحول در حوزه اورژانس راه‌اندازی و توسعه اورژانس هوایی بود. در حال حاضر 33 مرکز اورژانس در کشور وجود دارد و در آینده نزدیک هم چند مرکز اضافه خواهد شده و به 44 مرکز خواهد رسید.»

جابجایی 16 هزار نفر توسط اورژانس هوایی از ابتدای طرح تحول
کولیوند در باره اقدامات و خدمات اورژانس هوایی در کشور اظهار داشت: «در طول مدت طرح تحول 16 هزار نفر توسط اورژانس هوایی جابه‌جا شده است که 80 درصد این موارد مستقیم به اورژانس برده شده‌اند و این یعنی طرح تحول نظام سلامت در این حوزه بسیار خوب عمل کرده و هزینه‌ها در محل درست خود صرف شده است. همچنین موتورلانس‌ها هم اتفاق خوبی بود که بعد از طرح تحول در این حوزه افتاد.»
سرپرست سازمان اورژانس کشور در پایان تاکید کرد: «البته در اورژانس فعالیت‌های بسیار خوب دیگری نیز در حال انجام است که باید توجه و حمایت ویژه از آنها شود. بحث اربعین و خدمات سازمان اورژانس در زلزله کرمانشاه و کرمان، نقطه شاخص همه اقدامات اورژانس بود._سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: