کد خبر: ۱۷۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
نیروهای بومی استان کرمانشاه در حوزه بهداشت، از امروز به طور کامل در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند و برخی از آنها آموزش‌های تکمیلی را دیده و توجیه شدند
شفاآنلاین>سلامت> معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف در مناطق زلزله زده انجام شده است.

به‌گزارش شفاآنلاین، ابراهیم شکیبا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: نیروهای بومی استان کرمانشاه در حوزه بهداشت، از امروز به طور کامل در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند و برخی از آنها آموزش‌های تکمیلی را دیده و توجیه شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به سرمای هوا و کافی نبودن تعداد حمام در مناطق زلزله زده، نگران بیماری های پوستی برای مردم این مناطق هستیم، افزود: روز گذشته یکی از متخصصان پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در سرپل ذهاب، اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان به بیمارانی(Patients) کرد که از طریق سیستم ارجاع در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شناسایی شده بودند.

شکیبا تاکید کرد: برنامه واکسیناسیون همانند شرایط قبل از زلزله(Earthquake) با قوت ادامه دارد و خوشبختانه تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های هدف در مناطق زلزله زده به طور کامل انجام شد و علاوه بر این، مشکلی در تزریق سایر واکسن ها وجود نداشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت بهداشت مناطق زلزله زده، پایدار است، یادآور شد: روز اول زلزله در ثلاث باباجانی شاهد تولد نوزادی در کانکس بودیم و اولین کانکسی که به این شهرستان ارسال شده بود به اتاق زایمان تبدیل و این زایمان با موفقیت انجام شد و واکسن تمام نوازدانی که پس از زلزله، به دنیا آمده بودند، انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: