کد خبر: ۱۷۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
برآورد جدید مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا و سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که سالانه بیش از ۶۵۰ هزار مورد فوت به بیماری‌های ریوی ناشی از آنفلوآنزای فصلی ارتباط دارد
شفا آنلاین>سلامت>مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا در گزارش مشترکی با سازمان جهانی بهداشت تخمین زده که بیش از ۶۵۰ هزار مورد فوت در سال با بیماری‌های ریوی ناشی از آنفولانزای فصلی مرتبط است.

به گزارش شفا آنلاین، برآورد جدید مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا و سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که سالانه بیش از ۶۵۰ هزار مورد فوت به بیماری‌های ریوی ناشی از آنفلوآنزای فصلی ارتباط دارد.

آمار جدید نشان دهنده افزایش در برآوردهای پیشین جهانی است. محاسبات قبلی نشان داده بوده که ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر بر اثر آنفلوآنزا و بیماری‌های مرتبط به آن جان خود را از دست می‌دهند. اما رقم جدید منتشر شده در مورد مرگ ۲۹۰ تا ۶۵۰ هزار نفر براساس اطلاعات اخیر جمع‌آوری شده از گروه‌های بزرگتر و کشورهای بیشتر است.

در این بررسی بر هزینه‌های بیماری آنفلوآنزا(Flu) و هزینه‌های متعاقب اجتماعی و اقتصادی آن که به دنیا تحمیل می‌شود و همچنین اهمیت پیشگیری از آنفلوآنزا و آمادگی برای مقابله با همه‌گیر شدن آن تاکید شده است.

در این بررسی آمده است بیشتر موارد مرگ و میر در میان افرادی بالای ۷۵ سال و فقیرترین مناطق جهان اتفاق می‌افتد. آفریقای سیاه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا را در جهان داراست و پس از آن شرق مدیترانه و جنوب شرق آسیا قرار می‌گیرند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت(WHO)، همچنین نزدیک به تمامی مرگ و میرها در کودکان زیر پنج سال مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی مرتبط با آنفلوآنزا در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: