کد خبر: ۱۷۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنان مبتلا به اختلال‌های خواب به غیر از آپنه خواب، سه برابر بیش از زنان دیگر در معرض نازایی هستند
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان در یک بررسی به ارتباط بین مشکلات خواب و نازایی در زنان پی بردند.

به گزارش شفا آنلاین، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنان مبتلا به اختلال‌های خواب به غیر از آپنه خواب(Sleep apnea)، سه برابر بیش از زنان دیگر در معرض نازایی هستند.

همچنین در این بررسی آمده است زمانیکه بی‌خوابی علت اصلی اختلال خواب در زنان باشد آنان چهار برابر بیشتر احتمال دارد مشکل نازایی را تجربه کنند.

در تحقیقات گذشته آپنه خواب یا اختلال در تنفس هنگام خواب با نازایی مرتبط دانسته شده بود. اما در این بررسی تنها روی زنان مبتلا به انواع دیگر اختلال خواب تمرکز و شواهد جدیدی از نیاز زنان به داشتن الگوی خواب مطلوب برای باردار شدن ارائه شده است.

متخصصان تایوانی اظهار داشتند: زنانی که در سنین بارداری(Pregnancy) هستند باید زودتر بخوابند، از کار کردن در شیفت شب پرهیز کرده و از کار کردن با تلفن همراه قبل از خواب خودداری کنند. علاوه بر این، رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم برای پیشگیری از نازایی حائز اهمیت است.

در این مطالعه محققان به ارزیابی اطلاعات ۱۶ هزار و ۷۱۸ زن که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در تایوان دچار اختلال خواب شده‌اند پرداخته و با اطلاعات ۳۳ هزار و ۴۳۶ نفر زن مشابه که دچار اختلال‌های خواب نبودند مقایسه کردند.

محققان قبل از در نظر گرفتن فاکتور سن و دیگر مشکلات پزشکی دریافتند اختلال‌های خواب باعث افزایش ۲.۷ برابری نازایی(Infertility) در زنان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن فاکتورهای سن و مشکلات سلامتی مشخص شد خطر نازایی در آنان ۳.۷ برابر بیشتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: