کد خبر: ۱۷۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
واکسن ششگانه هگزاوالان سبب حفاظت کودکان در برابر شش بیماری تهدیدکننده زندگی شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب، هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب و پنوموکک می شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون تولید انستیتو پاستور ایران با اشاره به انتقال دانش تولید واکسن جدید هگزاوالان به کشورمان، گفت: تحقیق و توسعه مشترک تولید این واکسن جدید، توسط انستیتو پاستور ایران و موسسه بیوکوبا فارما انجام می شود.

به گزارش شفا آنلاین،واکسن ششگانه هگزاوالان سبب حفاظت کودکان در برابر شش بیماری تهدیدکننده زندگی شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت(hepatitis) ب، هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب و پنوموکک می شود.

هومن کاغذیان روز شنبه با اشاره به اینکه تفاهم نامه این موضوع به تازگی بین انستیتو پاستور ایران و موسسه بیوکوبا فارما در حضور وزرای بهداشت ایران و کوبا امضا شد، گفت: بزودی این موضوع در قالب یک قرارداد نهایی شده و ظرف سه تا چهار سال آینده این محصول به بهره برداری می رسد.

وی تولید این واکسن(vaccine) را از مهمترین اولویت های انستیتو پاستور اعلام کرد و افزود: در این تعامل علمی ما صاحب یک محصول پیشرفته در حوزه سلامت خواهیم شد که می تواند سبب ارتقای سلامتی مردم شود.

رئیس مرکز رشد انستیتو پاستور ایران اظهار کرد که علاوه بر مصرف داخلی، می توان به دنبال صادرات این محصول به کشورهای همسایه هم بود که این کار می تواند انگیزه محققان ما را مضاعف کند.

به گفته کاغذیان، تاکنون ما از دانش فنی سایر کشورها برای تولید برخی از واکسن های مورد نیاز کشور استفاده می کردیم اما محققان ما در قالب این کار در روند تحقیق و تولید واکسن پیشرفته هگزاوالان نقش خواهند داشت که این موضوع افتخاری برای کشور است.

** پارک فناوری سلامت با محوریت تولید واکسن تا پایان دولت دوازدهم راه اندازی می شود
وی در خصوص برنامه راه اندازی پارک فناوری سلامت که مهمترین اولویت آن تولید و بهره برداری از واکسن های مورد نیاز کشور است، گفت: این کار توسط بخش خصوصی مانند شرکت های دانش بنیان تا پایان دولت دوازدهم انجام خواهد شد.

معاون تولید انستیتو پاستور ایران ادامه داد: اصلی ترین فعالیت این مجموعه تولید واکسن بوده و تهیه دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) مورد نیاز در مرحله بعدی به فعالیت این پارک اضافه خواهد شد.
وی، مساحت این مجموعه را 55 هزار متر مربع اعلام و بیان کرد: زمین این مجموعه در کیلومتر 25 اتوبان تهران کرج واقع است که در حال آماده سازی آن هستیم.

کاغذیان اظهار کرد که آماده سازی این پارک تا سال آینده به اتمام می رسد و طی فراخوان، این مجموعه به بخش خصوصی واگذار می شود تا بخشی از نیازهای حوزه سلامت کشور را تامین کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: