کد خبر: ۱۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
سفر وزیر بهداشت به کره جنوبی، باعث تقویت همکاری های مشترک دو جانبه در حوزه سلامت می شود و دستاوردهای زیادی برای کشورمان دارد
شفاآنلاین>سلامت> قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به حضور هیات عالیرتبه بهداشتی کشورمان به کره جنوبی به سرپرستی سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و اهمیت این سفر در ارتقا حوزه سلامت گفت: کره حنوبی علاقه مند به توسعه همکاری های حوزه درمانی است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر اسدی لاری در شهر سئول افزود: سفر وزیر بهداشت به کره جنوبی، باعث تقویت همکاری های مشترک دو جانبه در حوزه سلامت می شود و دستاوردهای زیادی برای کشورمان دارد.

او یکی از این دستاوردها (Achievements)و فرصت ها را استفاده از منابع مالی خارجی کره جنوبی در زمینه توسعه و ساخت بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: استفاده از منابع خارجی در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده و به تایید شورای مطالعات اقتصاد هم رسیده است.

وی افزود: امکان استفاده از منابع مالی خارجی برای ساخت 15 هزار تخت بیمارستانی در ایران فراهم است.

او گفت: طبق برنامه می توان از این منابع در بیمارستان های شهید رجایی تهران، تبریز و شیراز، مازندران و کرمانشاه استفاده کنند.

اسدی لاری با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت به کره جنوبی، از تجارب این کشور و کمک های فنی در زمینه بیمه نیز استفاده می شود، گفت: در گذشته چندین سند همکاری در حوزه بیمه امضا شده بود اما عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و دستور وزیر بهداشت قرار است این سند همکاری با استفاده از تجارب برخی از کشورها از جمله کره جنوبی عملیاتی شود.

دکتر اسدی لاری استفاده از تجارب کره جنوبی در زمینه نظام اطلاعات بیمارستانی را از دیگر فرصت های سفر وزیر بهداشت به این کشور عنوان کرد و گفت: در زمینه همکاری های تحقیقاتی و موضوعات مرتبط در زمینه نظام سلامت، سند جامعی در سال 2015 به امضای وزرای بهداشت دو کشور رسیده بود که برنامه عملیاتی آن نیز در این سفر انجام خواهد شد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت(Health)، درمان و آموزش پرشکی عصر روز پنجشنبه وارد سئول شد.

در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.

شرکت در نشست همکاری های بهداشتی و پزشکی، بازدید از بیمارستان یونسه ای سئول، بازدید از بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت کره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشکی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به کره جنوبی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: