کد خبر: ۱۷۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
کودکان متولد شده از مادران مبتلا به آرتریت، 160 درصد بیشتر از دیگر کودکان ممکن است دچار بیماری صرع شوند.
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی نشان داده است کودکان متولد شده از مادران مبتلا به آرتریت، 160 درصد بیشتر از دیگر کودکان ممکن است دچار بیماری صرع شوند.

به گزارش شفا آنلاین: نتایج یک بررسی نشان داده است، کودکان متولد شده از مادران مبتلا به آرتریت، 160 درصد بیشتر از دیگر کودکان ممکن است دچار بیماری صرع شوند.


این یافته‌ها که نتیجه بررسی بیش از یک میلیون و 400 کودک است، حکایت از آن دارد که این کودکان نیاز به توجه بیشتری دارند و باید تحت نظر باشند.

محققان دانشگاه اودنس در دانمارک، کودکان متولد این کشور را در جریان یک دوره 25 ساله بررسی کردند و دریافتند کودکان متولد شده از مادران مبتلا به آرتریت روماتوئید در معرض خطر فزاینده ابتلا به این بیماری و بیماری صرع قرار دارند.

این مطالعه همچنین نشان داد، وجود آرتریت روماتوئید در دوران بارداری با افزایش 2.2 برابری خطر ابتلا به بیماری تیروئید و افزایش 2.9 برابری خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید در فرزندان ارتباط داشت.

به گفته کارشناسان بهداشتی، آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به اشتباه به مفاصل آسیب وارد می‌کند.

محقق و سرپرست ارشد این مطالعه می‌گوید: «زنان باردار مبتلا به آرتریت روماتوئید باید بسیار بیشتر از دیگر مادران باردار مراقب سلامتی خود و نوزادشان باشند و تحت نظر ویژه پزشک قرار گیرند».

بر اساس آمار و ارقام موجود، در ایالات متحده آمریکا بیش از یک میلیون و 500 هزار زن و در انگلیس بالغ بر 400 هزار زن مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: