کد خبر: ۱۷۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 13
رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص از مراجعه ۳۰ درصدی بیماران دیابتی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص از مراجعه ۳۰ درصدی بیماران دیابتی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص صبح امروز در مراسم سومین کنگره اقتصاد سلامت‌ که در هتل پارسیان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل مسائل تحریم، نیازمند استفاده بهینه از منابع را داریم‌ و مبحث‌ اقتصاد سلامت در بیشتر موارد نگاه‌ها به سمت درمان می‌رود.

وی بیان کرد: بحث پیشگیری و درمان باید در کنار هم دیده‌ شود‌، به طوری‌ که در زمینه‌ درمان تربیت‌ پزشک، ساخت بیمارستان‌ و تهیه دارو باید در کنار یکدیگر‌ قرار بگیرند‌.

60 درصد بیماران دیالیزی‌ دچار عارضه‌ دیابت‌ هستند

هاشمی با بیان اینکه دولت عضوی از آکادمی اقتصاد سلامت است و به تنهایی قادر نبوده سرفصل‌ها را برای این حوزه برنامه‌ریزی کند‌، افزود: در آکادمی سلامت نیازمند افرادی‌ هستیم که مدیریت منابع انسانی و مالی را بلد باشند و راه‌های هزینه کردن منابع محدود مالی را بدانند.

وی عنوان کرد: 30 درصد از مراجعان به بیمارستان‌ها ارتباطی مستقیم و یا غیرمستقیم‌ با عارضه‌ دیابت دارند، به طوری که 60 درصد بیماران دیالیزی‌ دچار عارضه‌ دیابت‌ هستند که باید کنترل و نظارت بر درمان آنها انجام شود.

هاشمی با اشاره به اینکه برای رسیدن از وضعیت‌ موجود به وضعیت مطلوب‌ باید برنامه‌ها و سیاست‌هایی را برای اقتصاد سلامت تعریف کرد، تأکید کرد: معمولاً در خارج از کشور گروه‌هایی خارج از وزارت بهداشت این برنامه‌‌ریزی‌ها را انجام می‌دهند‌.

برچسب ها: سلامت ، بیماری ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: