کد خبر: ۱۷۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 13
چاقی و اضافه وزن، پدیده‌ای است که طی سال‌های طولانی سراغ برخی افراد می‌آید چراکه بیش از نیازشان انرژی دریافت کرده‌اند
شفا آنلاین>تغذیه>یک متخصص تغذیه گفت: حذف نان، غلات، ‌سبزی، میوه‌ها و حبوبات و سایر گروه‌های غذایی از رژیم غذایی یک اشتباه محض است چراکه بدن از طریق آنها نیاز میلیاردها سلول خود را تامین می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، سیدضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه اظهار داشت: چاقی(Obesity) و اضافه وزن، پدیده‌ای است که طی سال‌های طولانی سراغ برخی افراد می‌آید چراکه بیش از نیازشان انرژی دریافت کرده‌اند و اضافه وزنشان ناشی از مصرف منابع پروتئینی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های اشباع و غیراشباعی است که طی چند سال متوالی در بدنشان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: برای از بین بردن این انباشته‌ها هم به صرف زمان نیاز است و باید به‌تدریج و با توجه به سن، جنس و وضعیت جسمانی افراد روش‌های لاغری(Slimming) به کار برده شود.

مظهری تصریح کرد: به‌عنوان مثال، بهترین میزان کاهش وزن در طول هفته و بنا بر شرایط هر فرد بین 250 تا یک کیلوگرم است و مسلم است که مثلا کاهش 250 گرم وزن در طول هفته بهتر از 350 گرم است زیرا هرچه وزن آرام‌تر کاسته شود تا تمام نیازهای بدن فرد تامین شود، این فرآیند با سلامت و صحت بیشتری طی خواهدشد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: حذف نان، غلات، ‌سبزی، میوه‌ها و حبوبات و سایر گروه‌های غذایی از رژیم غذایی(diet) یک اشتباه محض است چراکه بدن از طریق آنها نیاز میلیاردها سلول خود را تامین می‌کند.

وی در پایان گفت: هیچ‌یک از گروه‌های غذایی به تنهایی قادر به تامین نیاز ارگان‌های مختلف بدن نیستند و گاهی با حذف برخی از گروه‌های غذایی، سیستم دفاعی بدن به سرعت ضعیف و زمینه ابتلا به بیماری‌ها فراهم می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: