کد خبر: ۱۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 14
برای کاهش اضطراب برنامه‌ریزی کنید. وقتی شما یک روز مرخصی می‌گیرید، انتظار نداشته باشید که در این یک روز بتوانید همه کارهای‌تان نظیر پرداخت صورتحساب‌ها، تمیز کردن منزل، ورزش کردن و بیرون رفتن با دوستان را انجام دهید.
شفا آنلاین>اجتماعی>سام کلارک به‌عنوان مدیر فروش یک شرکت فناوری حدود ساعت 6 صبح معمولا در حال صحبت با یک شرکت فناوری آسیایی در آن‌طرف دنیا است. در بعدازظهر تماس‌های او با شرکت‌های آمریکایی انجام می‌شود و تا زمانی که برای خواب آماده می‌شود مشغول بررسی ایمیل‌هایش است. او به‌عنوان مدیر فروش برای راه‌اندازی یک نرم‌افزار در سانفرانسیسکو 55 ساعت در هفته کار می‌کند. او می‌گوید: «در صنعت فناوری شما بایستی همیشه در دسترس مشتری باشید و حتی تصور اینکه در تعطیلات<Holidays> نیز در دسترس و آنلاین نباشید، تقریبا غیرممکن است.»

به گزارش شفا آنلاین: کلارک که در اواسط دهه چهارم زندگی‌اش به سر می‌برد، می‌گوید که او همه زمان‌هایی را که می‌تواند برای استراحت و مرخصی دریافت می‌کند، اما از طرف دیگر اذعان می‌دارد که در بیشتر اوقات تعطیلاتش نیز مشغول به کار است. او می‌گوید من و دوستانم دو روز اول تعطیلات‌مان را به پاسخگویی به تماس‌ها و ایمیل‌های‌مان می‌گذرانیم. کارشناسان می‌گویند فشار کاری زیاد بدون اختصاص زمانی برای تمدید قوای مجدد، کار درست و سالمی نیست. کارن اوسترل، روان‌درمانگر و مشاور ازدواج از ناحیه کلمبیا می‌گوید: «این ممکن است در تناقض با این مسئله باشد که شما با وجود داشتن کار و مشغله زیاد زمانی را هم به استراحت و مرخصی اختصاص دهید؛ اما مشکل اینجاست که اگر ما به‌طور پیوسته تحت تنش و استرس باشیم وظایف کاری خود را به‌طور کارآمدی انجام نخواهیم داد. ما نیاز داریم تا به منظور استراحت و تمدید قوای مجدد، از این شرایط تنش‌زا دور شویم.» او به‌طورکلی یک تعطیلات آخر هفته 3 روزه برای هر 2 ماه یک‌بار یا یک تعطیلات واقعی شامل یک هفته یا بیشتر در هرسال را توصیه می‌کند؛ اما تنها رزرو کردن تعطیلات به‌تنهایی کافی نیست. اینجاست که کارشناسان می‌گویند شما با گرفتن یک روز یا یک هفته مرخصی باید روزهای تعطیلات خود را برای مسائل مرتبط با سلامتی خود، اولویت‌بندی کنید.
تلاش کنید استرس‌تان را کاهش دهید. روزتان را با بهبود روابط با شخص خودتان شروع کنید. اوسترل می‌گوید: «اختصاص چند دقیقه زمان به خود (me time)، در وقت پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند بازدهی فرد در طول روز را افزایش دهد.» او می‌گوید: «اگر شما یک روز در مرخصی به سر می‌برید، چند دقیقه‌ای را به گشت و گذار بگذرانید و به خود بگویید: آهای، من الان از تعادل خارج شده‌ام... علت چیست که من همه‌اش به چیزهایی که باید به آنها نه بگویم، بله می‌گویم؟»
مدیتیشن یا مراقبه می‌تواند به شما کمک کند تا روی تنفس شکمی تمرکز کرده و از این طریق استرس و اضطراب خود را کاهش دهید.

برای کاهش اضطراب برنامه‌ریزی کنید. وقتی شما یک روز مرخصی می‌گیرید، انتظار نداشته باشید که در این یک روز بتوانید همه کارهای‌تان نظیر پرداخت صورتحساب‌ها، تمیز کردن منزل، ورزش کردن و بیرون رفتن با دوستان را انجام دهید.



 در عوض اوسترل می‌گوید درباره تعداد کارهایی که می‌توانید از عهده انجام آنها در طول یک روز برآیید با توجه به مواردی که باعث انحراف توجه شما از برنامه‌تان می‌شود (نظیر درست کردن اسنک برای بچه‌ها بعد از مدرسه یا بیرون بردن حیوانات خانگی برای پیاده‌روی) است، واقع‌بین باشید. دکتر جنیفر ولکین روانشناس مرکز سلامت زنان در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک می‌گوید، مهم است تا تعادلی بین کار و مرخصی برای کاهش اضطراب درباره تعارض درونی بین این دو برقرار شود. برای مثال او می‌گوید: «مشکلی نیست اگر در طی تعطیلات چند ساعت را صرف کار کنیم اما برای این کار منتظر بمانید تا بچه‌ها برای خوابیدن به رختخواب بروند تا اطمینان حاصل کنید که زمان لازم برای در کنار خانواده بودن را از دست نمی‌دهید.»
حدومرزهایی تعیین کنید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. قبل از رفتن به تعطیلات تصمیم بگیرید که قصد دارید چه میزان از زمان خود را صرف کار کنید و چه زمانی می‌خواهید آن را انجام دهید. ولکین می‌گوید از این طریق شما درباره آفلاین شدن چندساعته‌تان احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. خاموش کردن تلفن همراه ممکن است برای هرکسی منطقی به نظر نرسد، اما غیرفعال کردن ایمیل‌ها و هشدارهای شبکه‌های اجتماعی راهی مناسب برای محدود کردن زمان بررسی و پاسخگویی به آنها در زمانی است که در حال آرامش‌بخشیدن به خود در کنار ساحل و گذراندن زمان در کنار دوستان و خانواده هستید.
برای کسب انرژی مجدد بیشتر بخوابید. خواب کم همراه با استرس زیاد نسخه‌ای برای از پای درآوردن شما خواهد بود. مارک هیرشکویتز، رییس بنیاد ملی خواب می‌گوید: «اختلالات خواب علاوه بر خسته و تحریک‌پذیر کردن شما، عواقب منفی بر عملکرد شناختی و کارایی شما در پی خواهد داشت. داشتن خواب کافی برای سلامت، روحیه و شادی مناسب است.» شواهد نشان می‌دهد افراد زمانی که به‌اندازه کافی می‌خوابند عملکرد بهتری خواهند داشت. برای داشتن احساس آرامش و مثمر ثمر بودن، افراد بزرگ‌سال بایستی حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشند. هیرشکویتز می‌گوید: «آن زمان را برای خود ذخیره کنید و به‌عنوان موضوعی مهم که به آن نیاز دارید برای خود قرار دهید.»
برای احیای روابط خود آماده‌باشید. چند روز مرخصی می‌تواند روابط شما را که به علت زندگی شغلی دچار آسیب شده، احیا کند. بررسی انجام شده به‌وسیله پروژه Time off که در ماه ژوئیه منتشر شد، نشان می‌دهد که نداشتن استراحت و مرخصی می‌تواند موجب آسیب رساندن به روابط نزدیک شود. بررسی انجام شده بر روی 1214 فرد بزرگ‌سال آمریکایی نشان می‌دهد کارمندان سالیانه به‌طور متوسط 3 رویداد که اغلب مرتبط با فعالیت‌های فرزندان است را از دست می‌دهند. حدود 43درصد افراد مورد پرسش قرارگرفته می‌گویند که آنها در هفته کمتر از 20 ساعت را کنار خانواده می‌گذرانند و 73 درصد آنها می‌گویند گذراندن زمان در کنار خانواده برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش دارای اهمیت است. کتی دنیس، مدیر ارشد پروژه Time off می‌گوید: «در واقع ما با این نوع کار کردن در حال خیانت به خانواده‌های‌مان هستیم.» او اضافه می‌کند که اختصاص دادن زمانی برای گفتگوهای معنادار در تعطیلات امری حیاتی است. اوسترل می‌گوید: «اختصاص حتی چند ساعت برای گفتگو رودررو با همسر و فرزندان اهمیت زیادی خواهد داشت. تعطیلات به منظور ایجاد ارتباط با طبیعت، زمین و افراد که دوستشان داریم مهم‌تر از هر چیز دیگری است. این کار برای حضور داشتن است.» برای کم کردن احساس گناه درباره غذا، انتخاب‌های‌تان را متعادل کنید. کری گانز متخصص تغذیه پیشنهاد می‌کند که برای مصرف وعده‌های غذایی سالم برنامه‌ریزی کنید و به این ترتیب به سمت فست‌فودهای چرب نخواهید رفت. اگر شما هنوز در تعطیلات هستید بهتر است تا به اعتدال راضی شوید. چه در وعده صبحانه، نهار یا شام به خودتان امکان انتخاب جدید بیشتر از انتخاب‌های معمول روزانه‌تان را بدهید.
فعال بمانید تا احساس شادابی و طراوت داشته باشید. تعطیلات بایستی آرامش‌بخش باشد اما گانز پیشنهاد می‌کند افراد کارهایی فراتر از خوردن و خوابیدن انجام دهند. این بدین معنی نیست که شما باید هرروز بدوید، درصورتی که اهل دویدن نبوده‌اید؛ اما فعالیت‌های جدید و سرگرم‌کننده‌ای نظیر قایقرانی، پیاده‌روی و سر زدن به یک مرکز یوگا را امتحان کنید. ورزش همچنین باعث بهبود خلق‌وخوی شما می‌شود و شما را به فردی پرانرژی‌تر در طول روز مبدل می‌کند. این انرژی اضافی به‌دست‌آمده برای شما مفید است و می‌توانید از آن برای گشت‌وگذار اطراف شهر همراه با بچه‌ها استفاده کنید.
سایر علائق خود را نیز پرورانده تا میزان شادکامی‌تان را افزایش دهید. علائق خود را گسترش دهید. داشتن سرگرمی‌هایی خارج از محل کار ضروری است. برای داشتن احساس نشاط و شادابی در محیط کار، در تعطیلات فعالیت‌های جدیدی را که در طول سال نیز می‌توانید آنها را ادامه دهید، نظیر دوچرخه‌سواری و تنیس را امتحان کنید. هر زمان که شما خارج از روال معمول خود هستید، مغز شما شکل و سازمان خود را تغییر داده و سرزنده می‌شود. کلارک آخر هفته خود را برای بازی سافتبال در یک لیگ محلی اختصاص می‌دهد. او می‌گوید: «حتی اگر این کار تنها برای چند ساعت باشد به دور شدن از میز کارش کمک می‌کند تا ذهن او از استرس ناشی از روزهای کاری طولانی با تماس‌های تلفنی متوالی دور شود.»US News & World Repor

سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: