کد خبر: ۱۷۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 10
قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: من به دانشجویان گروه پرستاری بسیار خوشبین هستم، امروز دانشجویان گروه پرستاری در صحنه هستند و مسئولان باید این مورد را ببینند.

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: من به دانشجویان گروه پرستاری بسیار خوشبین هستم، امروز دانشجویان گروه پرستاری در صحنه هستند و مسئولان باید این مورد را ببینند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در همایش سازمان نظام پرستاری که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت: مانند همیشه امروز دانشجویان پرستاری در صحنه حضور دارند و جامعه پرستاری در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد. 

وی گفت: دانشجویانی که در این همایش حضور دارند همچون دیگر محصلان، پرشور، پرانرژی، خوشفکر و نوگرا هستند و می‌توانند تحولات بسیار زیادی در نظام سلامت کشور داشته باشند. 

شریفی مقدم افزود: اگر بخواهیم تحلیلی در تاریخ معاصر دانشجویی کشور داشته باشیم، متذکر می‌شوم شاید چندین سال گذشته دوران رکود و سکوت جامعه پرستاری کشور بود که شرایط آگاهانه هدایت می‌شد تا پرستاری به خواب برود. 

قائم مقام نظام پرستاری کشور در ادامه گفت: نتیجه آن نیز در چند سال گذشته سازمان ارائه طرح‌هایی مانند تربیت پرستار، پرستار مهارتی و بهیار یک‌ساله بود. در سال ۹۳ پرستار بیمارستانی طبق طرحی که هر بیمارستان دولتی، خصوصی و... می‌توانست هر قدر دانشجو نیاز داشت، بدون کنکور تربیت و مدرک صادر کند و این بلایی بود که قرار بود بر سر نظام پرستاری بیاید. 

وی در ادامه افزود: در سال ۹۴ در سربزنگاه جلوی این کار گرفته شد و با آگاهی جامعه پرستاری کشور حدود ۹۰ درصد از این مورد از بین رفت. همچنین اگر طرح‌ها اجرا می‌شد، بیمارستان ها مملو از پرستاران بیمارستانی و بهیار یک‌ساله می‌شد و فاتحه پرستاری را می‌خواندیم. 

شریفی مقدم گفت: تصور کنید اگر اتفاقات سابق می‌افتاد، امروز دانشجویان گروه پرستاری باید در بیمارستان‌های ما با تحصیلات در ترم اول یا دوم به عنوان نیروی کار استفاده می‌شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: با هوشیاری جامعه پرستاری جلوی این مورد گرفته شد و تاریخ نشان داده است کسانی که صاحب قدرت و ثروت در داخل و خارج از وزارت بهداشت هستند، می‌توانستند طرح‌های خود را اجرایی کنند. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به کارآموزی عرصه گفت: این مورد دیگری است که دو هدف طرح تربیت کارآموزی در عرصه و نیروی کار بیمارستان‌های دولتی را تأمین کند. دغدغه طراحان این طرح قطعاً مسئله دانشجویان کشور نبوده است. 

شریفی مقدم در پایان اظهار داشت: جنبش دانشجویی پرستاری کشور دیده‌بانی است که در جلوی نظام پرستاری حرکت می‌کند. 

همچنین عباس کشفی معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری در این جمع گفت: تمامی دانشجویانی که در این مکان حضور دارند می‌توانند به عنوان عضوی از سازمان نظام پرستاری حضور داشته باشند.

برچسب ها: پرستار ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: