کد خبر: ۱۷۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 11
در حال حاضر روش‌های نوری و الکتروشیمیایی برای تعیین انسولین در بیرون از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
       
شفا آنلاین:محققان نانوزیست‌حسگری برای تعیین لحظه‌به‌لحظه غلظت انسولین در بدن ساختند. این نانوحسگر با دقت بالا قادر به شناسایی انسولین است. پژوهشگران امیدوارند که از این حسگر برای ساخت ادوات قابل کاشت در بدن استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین:در حال حاضر روش‌های نوری و الکتروشیمیایی برای تعیین انسولین<Insulin> در بیرون از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نانوحسگرهای مبتنی بر گرافن دارای حساسیت بالایی در مقابل تغییرات انسولین بوده و به سرعت می‌توانند به این تغییرات پاسخ دهند، از این رو می‌توان از آنها برای رصد زنده وضعیت انسولین در بدن استفاده کرد. کیائو لین از محققان دانشگاه کلمبیا می‌گوید: «در این پروژه ما با ترانزیستور اثرمیدان گرافنی مبتنی بر آپتامر، نانوحسگری برای شناسایی انسولین ساختیم. این حسگر به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به محرک‌های خارجی نظیر اتصال انسولین به آپتامر به سرعت پاسخ دهد. در صورت اتصال انسولین، خواص بار الکترواستاتیکی روی گرافن در نزدیک محل اتصال تغییر می‌کند.» این روش مبتنی بر فناوری‌نانو می‌تواند برای تعیین مقدار دقیق انسولین خون به‌کار رفته و به عنوانی ابزاری مناسب در خدمت بیماران دیابتی باشد. محققان این پروژه نشان دادند که با استفاده از این روش می‌توان انسولین را در غلظت‌های 35 pM شناسایی کرد.
در حال حاضر آزمایش‌ها در محیط آزمایشگاهی انجام شده اما محققان امیدوارند که از آن بتوان در سامانه‌های قابل کاشت در بدن استفاده کرد.سپید
Stem Cel- News

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: