کد خبر: ۱۷۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 10
تقریبا همه ما هر از گاهی به این عارضه دچار شده‌ایم. این زخم‌ها اغلب داخل لب، در فضای داخل دهان، روی لثه یا کام دهان ظاهر می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت> زخم دهان عارضه دردناکی است که شرایط ناخوشایندی را برای فرد ایجاد می‌کند اما با استفاده از روش‌های خانگی و طب سنتی می‌توان سریع‌تر از شر آن خلاص شد.

به گزارش شفاآنلاین، تقریبا همه ما هر از گاهی به این عارضه دچار شده‌ایم. این زخم‌ها اغلب داخل لب، در فضای داخل دهان، روی لثه یا کام دهان ظاهر می‌شوند. اگرچه این زخم‌ها مضر نیستند اما گاهی بی‌نهایت دردناک و رنج آور می‌شوند تا جایی که حتی اشتهای فرد را به کلی از بین می برند.

عوامل مختلفی از جمله یبوست، نوسانات هورمونی و افزایش اسیدیته در بروز زخم دهان نقش دارند. گاهی نیز این عارضه از کمبود آهن و ویتامین‌های ب و ث ناشی می‌شود.

البته در موارد محدودتر ممکن است این عارضه نشانه یک مشکل یا بیماری جدی‌تر باشد اما در غیر این صورت خوشبختانه به سادگی و با استفاده از چند ماده مفید می‌توان زخم های دهان را درمان کرد.

گزینه‌های زیر می‌توانند هر چه سریعتر شما را از رنج و درد این زخم‌ها رهایی دهند:

- عسل به دلیل خواص آنتی باکتریال تاثیر مهمی در بهبود زخم دهان دارد.

- روغن نارگیل نیز دارای خواص ضد التهابی است و در نتیجه التهاب و تورم زخم را کاهش می‌دهد.

- سرکه سیب ترکیبی قوی برای درمان زخم دهان است. فقط یک قاشق غذاخوری از آن را در نیم فنجان آب حل کرده و چند دقیقه دهان خود را با محلول فوق شست و شو دهید. هر صبح و شب این کار را انجام دهید تا زخم‌ بهبود پیدا کند.

- محلول آب نمک نیز انتخابی پرطرفدار و مفید برای درمان زخم‌های دهان است.

- خمیردندان به دلیل دارا بودن خواص ضدمیکروبی به نابودی عفونت‌(Infection) عامل بروز زخم کمک می‌کند. همچنین خاصیت خنک‌کنندگی دارد که از سوختگی و تشدید ناراحتی ناشی از زخم دهان جلوگیری می‌کند.

- آب پرتقال غنی شده در صورتی برای درمان زخم دهان مفید است که عامل بروز زخم، کمبود ویتامین ث باشد.

- سیر(Garlic) یکی از پرکاربردترین درمان های خانگی است که برای درمان زخم دهان نیز توصیه می‌شود. کافیست برشی از آن را به آرامی و یک تا دو دقیقه روی زخم بمالید و پس از ۳۰ دقیقه دهانتان را بشوئید. با تکرار این کار زخم دهان برطرف می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: