کد خبر: ۱۷۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 08
در کشور کمبود پزشک متخصص داریم و در شهرهایی مثل بردسکن که از مرکز فاصله دارند، مشکلات بیشتر خود را نشان می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور کمبود پزشک متخصص داریم و در شهرهایی مثل بردسکن که از مرکز فاصله دارند، مشکلات بیشتر خود را نشان می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: بیمارستان بردسکن در حال حاضر دارای کمبود‌های بسیاری است که نداشتن فضای استاندارد بستری برای بیماران از جمله آن است.

وی اضافه کرد: بخش‌های مختلف این بیمارستان از امکانات خوبی برخوردار نیست، بنابراین تجهیزات را به تدریج تهیه و فضا را برای استفاده از آن آماده می‌کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه مشکل ساختمان بیمارستان از دیگر مواردی بود که مشاهده می‌شود، اظهار داشت: باید ارزیابی شود که امکانات بیشتری در آن بخش‌ها گذاشته و ساختمان‌سازی در داخل بیمارستان برای بخش‌های مختلف به‌ صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود.

جان‌بابایی توضیح داد: به‌ زودی تیم‌هایی برای بررسی بیشتر در شهرستان حضور خواهند یافت و در وزارتخانه در مورد اختصاص بودجه و تأمین و تجهیز بخش‌های این بیمارستان برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی افزود: در کشور کمبود پزشک متخصص داریم و در شهرهایی مثل بردسکن که از مرکز فاصله دارند، مشکلات بیشتر خود را نشان می‌دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از مشکلات ما در این وزارتخانه وجود نیروهای طرحی هستند، اظهار داشت: این پزشکان در تهران و یا مراکز استان به‌ کار گرفته نمی‌شوند و در شهرهای دور از مرکز مشغول به‌ کار می‌شوند.

جان‌بابایی افزود: این نیروها پس از گذراندن طرح خود در محل شهرستان محروم به مرکز استان و یا مرکز کشور و یا به شهرهای بزرگتر می‌روند و عملاً کاری از دست ما بر‌نمی‌اید.

وی از اجرای طرحی در دولت سخن گفت و افزود: در اجرای این طرح، دانشجویانی که از سهمیه مناطق محروم در دانشگاه‌ها نمره قبولی کسب می‌کنند چه در حوزه پزشک عمومی و یا تخصصی باید تعهد محضری بدهند که 15 سال در خدمت این مناطق باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سؤال که اکثر پزشکان متخصص برای این در شهرهای کوچک مستقر نمی‌شوند که مجوز مطب به آنان داده نمی‌شود، آیا این درست است؟ اظهار داشت: هرگاه پزشک متخصصی در شهرهای کوچک برای خدمت آماده بود ما در مورد مجوز احداث مطب نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

جان‌بابایی در ادامه سفر خود از محل زمین احداث بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن بازدید کرد و با تأیید نیاز این شهر در پنج ساله آینده به فضای بیشتر بیمارستانی گفت: برای ساخت بیمارستان با کمک‌های مشارکتی خیرین و دولت در بردسکن موافق هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: