کد خبر: ۱۷۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 08
ما هزینه‌اش را پرداخته‌ایم و این الان سنگِ دستِ شماست. مردم از شما خدمت می‌خواهند. اول رضایت مردم است و بعد رضایت همکاران. جای ایندو نباید با هم عوض شود
شفا آنلاین>سلامت>اگر در اتاقتان بسته باشد و فکرکردید با زور و بخشنامه و تبعید و جریمه کردن، می‌توانید مدیریت کنید، به جایی نمی‌رسید. در کشور خودمان در طی این 40 سال ببینید هرجایی که خواستیم با زور کاری انجام دهیم، نه تنها موفق نبودیم، بلکه بلعکس نتیجه گرفتیم

به گزارش شفا آنلاین، وزیر بهداشت با اشاره به انتقادات پزشکان و منتقدان طرح تحول سلامت از سیاسیتهای وی، خطاب به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) گفت: ما هزینه‌اش را پرداخته‌ایم و این الان سنگِ دستِ شماست. مردم از شما خدمت می‌خواهند. اول رضایت مردم است و بعد رضایت همکاران. جای ایندو نباید با هم عوض شود. ما همه هزینه‌اش را داده‌ایم.

تا توانسته‌اند علیه‌مان نوشتند و گفتند، و ادامه هم می‌دهند. به نظرم آن دوره سپری شده و عقب‌نشینی ناگهانی برای چیزی که هزینه‌اش را داده‌ایم، کار کاملا اشتباهی است. درست است که امروز شرایط ما سخت است اما همان "ان مع العسر یسری "ست و بالاخره مطمئن باشید اوضاع بهتر می‌شود. من شخصیتا خیلی خوشبین نیستیم یعنی ساده‌انگار نیستم ولی اگر می‌گویم اوضاع بهتر می‌شود، باور کنید که این اتفاق می‌افتد.

وی در مورد نظارت بر روند درمان گفت: مدیری که نظارت نداشته باشد، مدیر نیست. در مورد نظارت کوتاه نیایید از دفتر و پرسنل گرفته تا خدماتی که تحت مدیریت ارائه می‌شود. نظارت باید سیستماتیک باشد و دیده‌بانی سیستم تعریف شود. البته جامعه پزشکی(Medical Society) و پرستاری این را نمی‌پذیرند اما این حق مردم است. اگر این نظارت نباشد دچار فضاسازی‌هایی می‌شوید که به حق هم هست؛ و حق مردم و حق رسانه است.

وزیر بهداشت در مورد نحوه کار معاونین درمان دانشگاه‌ها، با اشاره به اهمیت همراه کردن ذینفعان گفت: پزشک اگر احساس کرد معاون درمان از زندگی‌اش گذشته و انسانی مهربان، سختکوش و به فکر مردم است، با شما همراهی می‌کند. ولی اگر در اتاقتان بسته باشد و فکرکردید با زور و بخشنامه و تبعید و جریمه کردن، می‌توانید مدیریت کنید، به جایی نمی‌رسید. در کشور خودمان در طی این 40 سال ببینید هرجایی که خواستیم با زور کاری انجام دهیم، نه تنها موفق نبودیم، بلکه بلعکس نتیجه گرفتیم. باید رفاقت کنیم. پزشکان و ذینفعان اگر نخواهند، به انحاء مختلف مقاومت می‌کنند و هیچ کار شما پیش نمی‌رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: