کد خبر: ۱۷۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 05
سیاری از آقایان باتوجه به رواج بالای ریزش موی سر به دلیل دگرگونی‌های هورمونی نسبت به ریزش یا سپید شدن آن بی توجه هستند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند ریزش مو نشان دهنده اختلال در عملکرد اعضای بدن است
شفاآنلاین>سلامت> تنها تاثیر منفی ریزش موی سر در جوانی کاهش زیبایی و اعتماد به نفس نیست بلکه نشان دهنده عملکرد نادرست برخی از اعضای حیاتی بدن است.

به گزارش شفاآنلاین، بسیاری از آقایان باتوجه به رواج بالای ریزش موی سر به دلیل دگرگونی‌های هورمونی نسبت به ریزش یا سپید شدن آن بی توجه هستند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند ریزش مو نشان دهنده اختلال (Disorder)در عملکرد اعضای بدن است.

براساس پژوهش‌ها مردانی که قبل از ۴۰ سالگی و در بازه سنی ۲۰ تا ۳۹، دچار ریزش یا سپیدی مو‌های سر می‌شوند ۵ برابر بیشتر از سایر مردان در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی  و عروقی قرار دارند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند، طاسی زودرس و سپیدی مو زنگ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و حمله قلبی در میان سالی و سالمندی است.

محققان (researchers)اثر طاسی و سپید شدن مو‌ها بر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را موثرتر از چاقی و اضافه وزن می‌دانند.

سپیدی و ریزش موی سر، افزون بر دلایلی چون دگرگونی‌های هورمونی، سوء تغذیه، مصرف مواد دخانی و استرس(Stress) به عوامل ژنتیکی وابسته است.

سپیدی و ریزش موی سر به دلیل آسیب DNA سلول‌های بدن و بالا رفتن سن بیولوژیک سریعتر از سن واقعی رخ می‌دهد.

این افزایش ناگهانی سن بیولوژیک و سرعت تولید و مرگ سلول‌های بدن می‌تواند به قلب آسیب برساند که نشانه آن در سپیدی یا ریزش مو‌های سر نمایان می‌شود.

بررسی در زمینه رابطه آروماتیک آندورژنیک با آسیب دیدن عروق خونی به وسیله دانشمندان موسسه قلب و عروق وابسته به سازمان ملل متحد (UN Mehta Institute of Cardiology and Research Centre) در منطقه گجرات هندوستان به دست آمده است.

دراین پژوهش دانشمندان برروی بیش از ۷۹۰ مرد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی که زیر ۴۰ سال سن داشته اند مطالعه انجام داده و آن را با ۱۲۷۰ مرد سالم مقایسه کرده‌اند. بیشتر مردان جوان مبتلا به بیماری‌های قلبی دچار مشکلاتی، چون ریزش یا سپیدی مو بوده‌اند و این مشکل در مردان سالم کمتر به چشم می‌خورد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند فولیکول‌های مو  در اثر هورمون اندروژن به شدت آسیب می‌بینند و ریزش موی مردان پاسخ بدن به افزایش هورمون است.

کارشناسان به مردان جوانی که دچار سپیدی یا ریزش موی سر می‌شوند توصیه می‌کنند با مراجعه به متخصص و انجام آزمایش اطلاع دقیقی از وضعیت سلامت خود به دست آورند و درمان‌های استاندارد برای جلوگیری از ریزش مو را انجام دهند.

درکنار انجام درمان‌های دارویی، تنظیم رژیم غذایی، مصرف خوراکی‌های سالم، نوشیدن مایعات به ویژه چای سبز، پرهیز از استرس و کنترل دقیق فشار و کلسترول خون می‌تواند افزون بر سلامت مو‌ها سبب جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی  و عروقی در آنها شود

نتیجه این یافته‌ها در جدیدترین کنفرانس سالانه انجمن قلب و عروق درکلکته هندوستان ارائه شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: