کد خبر: ۱۷۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 05
همایون هاشمی: این نیروها برای کمک به پرستاران آموزش داده شده و تداخلی در شرح وظایف پرستاران ایجاد نمی کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت مجوز جذب بهیاران را نداشته و سازمان امور استخدامی باید مجوز این کار را صادر کند.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی با بیان اینکه نیروی انسانی که مشمول طرح تربیت بهیار هستند در کنار پرستاران ارائه خدمت کرده و کار پرستاران را انجام نمی دهند، گفت: این نیروها برای کمک به پرستاران آموزش داده شده و تداخلی در شرح وظایف پرستاران ایجاد نمی کنند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه وزارت بهداشت(Ministry of Health) به دلیل کمبود بودجه توانایی جذب نیرو را ندارد، افزود: این دستگاه برای پرداخت مطالبات کارکنان خود نیز دچار مشکل است بنابراین در چنین شرایطی به هیچ وجه امکان به کارگیری کمک پرستاران وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت مجوز جذب نیرو را نداشته و سازمان امور استخدامی باید مجوز جذب را صادر کند البته دولت می تواند با تعریف برخی خدمات تعدادی از بهیاران را به صورت شرکتی و بر اساس قانون کار جذب کند که به نظر می رسد با توجه به اینکه در طرح تحول سلامت چنین برنامه ای دیده نمی شود به کارگیری این نیروها دور از ذهن باشد.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس دهم،  با بیان اینکه هدف وزارت بهداشت از اجرای طرح تربیت بهیار منافع مالی نیست، تصریح کرد: هر چند در این وضعیت بیکاری و تورم نیروی انسانی تحصیل کرده، بداخلاقی هایی شکل می گیرد و ممکن است برخی شرکت ها از این محل سوء استفاده کنند اما به طور قطع وزارت بهداشت نگاه اقتصادی به این موضوع نداشته و مهمترین هدف این دستگاه آموزش و تربیت بهیار با هدف کاهش فشار کاری بر پرستاران و تامین سلامت(Health) مردم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علی رغم اینکه دولت ادعا می کند که در جهت بهبود وضعیت اشتغال گام های موثری برداشته اما شاهد کاهش بار بیکاری در کشور نیستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: