کد خبر: ۱۷۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 04
مشکل سرسوزن مساله‌ای است که باید به طور جدی دررابطه با آن چاره‌اندیشی شود، زیرا تنها یک واحد تولید سرسوزن در کشور فعالیت می‌کند و آن هم طی دو سال اخیر با مشکلاتی روبرو شده است
شفا آنلاین>سلامت>رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سوزن از وضعیت نگران‌کننده تولید سرسوزن در کشور و بدهی بیمارستان‌ها به تولیدکنندگان سرنگ خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،خالد رویین‌ تن با تاکید بر اینکه سرنگ و سرسوزن از جمله کالاهای استراتژیک و بسیار مهم در کشور به‌شمار می‌آید، اظهار کرد: با توجه به اینکه سلامت(Health) مردم در این رابطه دخیل است، سرنگ و سرسوزن با کیفیت بالا از جمله محصولات بسیار مهم و قابل اشاره به‌ شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در ارتباط با سرنگ با مشکل چندانی مواجه نیستیم و تنها به دلیل بدهی بیمارستان‌ها، خریداران بخش دولتی و خصوصی با کمبود نقدینگی(Liquidity) مواجهیم اما در ارتباط با سرسوزن مشکل جدی وجود دارد، چرا که تنها یک شرکت تولیدکننده سرسوزن در کشور فعالیت می‌کند که آن هم طی دو سال اخیر با مشکل تولید مواجه شده تا بسیاری از متقاضیان سرسوزن نیاز خود را با واردات تامین کنند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سوزن با بیان این‌که نیاز کشور در رابطه با سرنگ و سرسوزن حدود ۸۰۰ میلیون عدد است، خاطر نشان کرد: نیاز کشور در رابطه با تامین سرنگ و سرسوزن رقمی معادل ۸۰۰ میلیون عدد است و ما در حال حاضر توان تولید بیش از دو میلیارد سرنگ در کشور توسط واحدهای تولید داریم، اما به دلیل مشکلات عدیده تنها نیاز داخلی را تامین می‌کنیم و شرایط صادرات به هیچ وجه مطلوب نیست.

رویین تن افزود: مشکل سرسوزن مساله‌ای است که باید به طور جدی دررابطه با آن چاره‌اندیشی شود، زیرا تنها یک واحد تولید سرسوزن در کشور فعالیت می‌کند و آن هم طی دو سال اخیر با مشکلاتی روبرو شده است. هرچند مدیریت این واحد تولیدی به تازگی تغییر کرده و وعده‌های مختلفی در راستای بهبود اوضاع داده شده است اما امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای تولیدی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که طی دو سال قبل به دلیل فعالیت نامناسب این واحد تولیدی سرنگ‌سازان تصمیم گرفتند واردات سرسوزن باکیفیت را مدنظر قرار دهند، گفت: هرچند واردات(Importation) سرسوزن برای سرنگ‌سازان از لحاظ قیمتی گران تمام می‌شد، اما آنها برایشان مهم بود که سرسوزن باکیفیت برای سرنگ‌های تولید شده تنها کنند و به همین دلیل تصمیم به واردات گرفتند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سوزن با تاکید بر این که نباید جلوی واردات سرسوزن گرفته شود، اظهار کرد: نیاز کشور در بخش سرسوزن حدود یک میلیارد عدد است که در حال حاضر حدود ۷۰ میلیون عدد سرسوزن وارد می‌شود. امیدواریم بتوانیم با تولید کافی نیاز داخلی را تامین کنیم و علاوه بر این جلوی واردات سرسوزن گرفته نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار