کد خبر: ۱۷۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
ورزش کردن در دوران بارداری نتایج شگفت انگیزی دارد و سبب سالم ماندن مادر و جنین می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> ورزش کردن در دوران بارداری نتایج شگفت انگیزی دارد و سبب سالم ماندن مادر و جنین می‌شود و مادر را برای زایمان آماده می‌سازد.

به گزارش شفاآنلاین،ورزش کردن در دوران بارداری نتایج شگفت انگیزی دارد و سبب سالم ماندن مادر و جنین می‌شود به طور نمونه، به تثبیت وضعیت خلق و خو کمک کرده، خواب را بهبود می‌بخشد، دردها، مشکلات(Difficulties) و سختی‌های دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

همچنین با کشش عضلات و بالا بردن استقامت آن‌ها، مادر را برای زایمان آماده ساخته و به مناسب بودن و روی فرم آمدن اندام او پس از تولد نوزاد کمک می‌کند.

تمرینات ایده آل ورزشی ضربان قلب را افزایش می‌دهد، سبب تناسب اندام می‌شود و وزن را کنترل می‌کند.

تمرینات ذکر شده در این مطلب اغلب برای مادران باردار مناسب هستند، هرچند انجام دادن برخی از آن‌ها ممکن است در ماه‌های پایانی بارداری دشوار باشند و درعین حال مناسب به نظر نرسند. برای اطمینان خاطر، پیش از شروع هرگونه تمرینی با، ماما یا پزشک خود مشورت کنید.

 پیاده روی بهترن ورزش برای مادران باردار

یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی برای خانم‌های باردار، پیاده روی است که بدون فشار و تاثیرات سوء جانبی بر زانو‌ها و قوزک پا سبب سالم ماندن بدن می‌شود. همچنین این نکته که تقریبا در همه جا می‌توانید پیاده روی کنید و هیچ گونه تجهیزات خاصی به جز یک کفش مناسب نیاز ندارید و اینکه در کل ۹ ماه بارداری، پیاده روی کاملا بدون خطر است آن را به ورزشی ایده آل بدل کرده است.

فواید قلبی عروقی ورزش شنا در مادران باردار

متخصصان(experts) زنان و زایمان و مربیان بدنسازی پس از بررسی موارد متعدد اعلام کرده‌اند که شنا کردن از بهترین و بی خطرترین ورزش‌ها برای خانم‌های باردار است. شنا به دلیل به حرکت درآمدن همه عضلات بزرگ (بازو‌ها و پاها)، داشتن فواید قلبی عروقی و این که به خانم‌های بارداری که در این دوران مقداری اضافه وزن هم داشته اند اجازه می‌دهد تا در آب احساس بی وزنی کنند، بسیار مناسب است.

ورزش‌های هوازی سازگار با شرایط بدن

یکی از فواید کلاس‌های ایروبیک انجام حرکات مختلف سازگار با شرایط بدن است. اگر شما در کلاس‌های ویژه خانم‌های باردار شرکت کنید، می‌توانید با مادران آینده دیگر هم آشنا شده و اطمینان داشته باشید که همه حرکات این ورزش برای شما و نوزادتان خطری ندارد.

 حرکات موزون ضربان قلب را  افزایش می‌دهد

می‌توانید ضربان قلب تان را با انجام حرکات موزون با موسیقی دلخواه تان، در اتاق نشیمن خانه یا در کلاس‌های حرکات موزون افزایش دهید، اما از انجام حرکات سریعی که در آن جست و خیز، پرش یا چرخش وجود دارد، خودداری کنید.
 
حرکات کششی ذهن و جسم ورزش مکمل برای مادران باردار

این ورزش می‌تواند به سفت شدن ماهیچه‌ها کمک کرده و درصورت وجود هرگونه فشار روی مفاصل، شما را انعطاف پذیر نگاه دارد، اما شما باید دستورات حرکات کششی ذهن و جسم را با چندبار در هفته با پیاده روی و شنا تکمیل کنید تا برای رسیدن به نتیجه بهتر مفید واقع شود.حرکات کششی برای نرم کردن و شل کردن بدن در دوران بارداری بسیار مفید است و از وارد شدن فشار به ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند. به تمرینات قلبی عروقی خود حرکات کششی را نیز بیفزایید تا ورزش تان تکمیل شود، اما مواظب باشید، زیاده روی نکنید.

بدنسازی برای زنان باردار ممنوع نیست

اگر در حال حاضر بدن سازی بخشی از تمرینات روزمره شماست، دلیلی برای توقف آن در دوران بارداری وجود ندارد، هرچند خانم‌های باردار باید میزان وزنه‌هایی که بلند می‌کنند را کاهش دهند (می توانید برای اطمینان خاطر از خوب تمرین کردن خود، این حرکات را با حداقل وزن ادامه دهید). در صورتی که احتیاط‌های لازم را انجام دهید و از تکنیک خوبی استفاده کنید (منظور حرکات آرام و کنترل شده است)، بدن سازی یکی از روش‌های عالی برای سفت کردن و کشش عضلات است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: