کد خبر: ۱۷۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
در هر گوش انسان حدود 17 تا 18 هزار سلول عصبی وجود دارد که‌ این سلول‌ها‌ی‌ حساس‌ شنوایی‌ کار‌ رساندن‌ امواج صوتی را به پرده گوش بر عهده دارند‌.
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: استفاده بیش از حد از هندز‌فری و نظایرآن باعث آسیب جدی به گوش و کاهش شنوایی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، حسین خواجوی‌ متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: در هر گوش انسان  حدود 17 تا 18 هزار سلول عصبی وجود دارد که‌ این سلول‌ها‌ی‌ حساس‌ شنوایی‌ کار‌ رساندن‌ امواج صوتی را به پرده گوش بر عهده دارند‌.

 وی ادامه داد: سلول‌های حساس شنوایی قابل جایگزینی نیست و مانند سایر‌ اعضای بدن زادو ولد‌ نمی‌شوند به همین دلیل استفاده بیش از حد از هندزفری‌ به قیمت از دست رفتن‌ شنوایی‌ تا آخر عمر افراد می‌شود.

 خواجوی با بیان اینکه صدای بلند آسیب جدی‌ به گوش‌ها و به خصوص پرده گوش می‌رساند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه هندزفری‌ نزدیک‌ گوش بوده؛ انتشار‌ صدای بلند‌ از درون آن  باعث‌ صدمه جدی به سلول‌های شنوایی و پرده گوش‌ شود و هنگامی که صدا بیشتر از حد مجاز باشد؛ گیرنده‌های صدا در گوش میانی دچار آسیب‌های(Injuries) جدی می‌شود.

 خواجوی‌ عنوان کرد: اگر 85 دسی بل صدا به میزان 8 ساعت در روز‌ به وسیله گوش انسان شنیده شود کاهش‌ شنوایی‌ همچنین کاهش (Decrease)حساسیت‌ گوش و پیرگوشی‌ به دنبال خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: