کد خبر: ۱۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
فشار خون بالا، چاقي، کلسترول بالا، استعمال سيگار و عدم فعايت جسمي فاکتورهاي خطرزاي شايع در بروز بيماري قلبي هستند
شفاآنلاین>سلامت> يافته‌هاي جديد حاکي از آن است که طاسي با الگوي مردانه و خاکستري شدن زودهنگام مو، مردان را در معرض بيماري قلبي قرار مي‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، در اين بررسي آمده است: طاسي با الگوي مردانه و خاکستري شدن رنگ مو، مردان زير 40 سال را در معرض بيماري قلبي قرار مي‌دهد. در حقيقت اين مردان پنج برابر بيشتر احتمال دارد دچار اين بيماري شوند.

فشار خون بالا، چاقي(Obesity)، کلسترول بالا، استعمال سيگار و عدم فعايت جسمي فاکتورهاي خطرزاي شايع در بروز بيماري قلبي هستند اما نتايج يک تحقيق جديد نشان دهنده دو فاکتور خطرزاي ديگر است که شامل طاسي با الگوي مردانه و خاکستري شدن زودهنگام مو است.

در اين بررسي متخصصان هندي به مطالعه(Study) روي 790 مرد جوان کمتر از 40 سال که دچار بيماري عروق کرونري بودند و 1270 فرد سالم پرداختند.

متخصصان هندي به بررسي ارتباط بين طاسي، خاکستري شدن رنگ مو و شدت آسيب در دو گروه شرکت کنندگان پرداختند و مشاهده شد نيمي از مردان مبتلا به بيماري عروق کرونري موهاي خاکستري رنگ داشته‌اند در حالي که تنها 30 درصد مردان سالم موي خاکستري داشتند و تقريبا نيمي از مردان مبتلا به بيماري عروق کرونري دچار طاسي با الگوي مردانه بوده‌اند در حالي که اين رقم در گروه سالم 27 درصد بوده است.

طاسي با الگوي مردانه خطر بيماري عروق کرونري را 5.6 برابر و خاکستري رنگ شدن زودهنگام مو 5.3 برابر اين خطر را افزايش مي‌دهد در حالي که چاقي خطر بيماري قلبي را حدود چهار برابر بالا مي‌برد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: