کد خبر: ۱۷۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
کاهش مصرف شکر باعث بهبود سلامت شما و درخشان‌تر شدن پوست شما خواهد شد. مصرف شکر از طریق مختلف در بلند مدت باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود روی پوست شما تاثیرات منفی می‌گذارد و باعث پیری زودرس می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>با کاهش شکر در رژیم غذایی خود اضافه وزن خود را تا حدی کمتر کنید، احساس بهتری را تجربه کنید و به علاوه زیباتر شوید.


 به گزارش شفا آنلاین: کاهش مصرف شکر باعث بهبود سلامت شما و درخشان‌تر شدن پوست شما خواهد شد. مصرف شکر از طریق مختلف در بلند مدت باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود روی پوست شما تاثیرات منفی می‌گذارد و باعث پیری زودرس <Early aging>می‌شود.

حذف کامل شکر امری غیرممکن به نظر می‌رسد از آن‌جایی که فقط کیک و شیرینی‌ها حاوی شکر نیستند و بسیاری از غذاهای مصرفی ما به صورت مخفی حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. بسیاری از سس‌های سالاد، سس گوجه‌فرنگی و نان از مواردی هستند که طعم شیرینی ندارند اما حاوی شکر هستند.
برای برنامه یک ماهه کاهش مصرف شکر می‌توانید این دستورالعمل را به کار ببرید.
برای سه روز اول سعی کنید تمام غذاهایی که به صورت پنهان یا آشکار حاوی شکر هستند را حذف کنید. سبزیجاتی که نشاسته دارند مانند سیب زمینی و یا ذرت را حذف کنید. از مصرف هر گونه میوه، لبنیات و غلات در این سه روز خودداری کنید. برای صبحانه می‌توانید حداکثر سه تخم مرغ برای ناهار مرغ یا ماهی همراه با سالاد و برای شام نیز مشابه ناهار با سبزیجات بخارپز میل کنید. از آجیل، فلفل دلمه‌ای خلال شده و حمص نیز می‌توانید برای میان وعده استفاده کنید. به عنوان نوشیدنی نیز می‌توانید قهوه سیاه و چای بدون شکر بنوشید.
برای روز چهارم یک سیب و یک محصول لبنی مثلا شیر به رژیم خود اضافه کنید. از آن‌جایی که چند روز طعم شیرینی را نچشیده‌اید اولین میوه برای شما طعمی به شیرینی شکلات خواهد داشت. از روز چهارم به بعد در واقع می‌توانید هر روز یک محصول لبنی و یک میوه را به رژیم خود اضافه کنید. دقت داشته باشید شیر، ماست یا پنیری که مصرف می‌کنید، حاوی شیرین کننده نباشند. تا اتمام هفته اول شما می‌توانید سبزیجات شیرین‌تر مثل هویج یا نخود فرنگی نیز به رژیم‌تان اضافه کنید. در هفته دوم وعده مصرفی میوه و لبنیات خود را یک واحد اضافه کنید، بهتر است میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان را به بازی وارد کنید. هم‌چنین می‌توانید سیب زمینی را به رژیم خود وارد کنید. هفته سوم نوبت وارد کردن غلات به رژیم غذایی شماست. می‌توانید با کینوا و جودوسرپرک شروع کنید. میوه‌های شیرین‌تر مانند انگور یا نارنگی را در هفته سوم امتحان کنید. در هفته سوم هر روز به اندازه یک اونس شکلات تلخ به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در هفته چهارم برنج، نان و غلات دیگر را می‌توانید میل کنید. بعد از پایان هفته چهارم و پشتکار شما در انجام این رژیم شما مجاز به خوردن انواع میوه‌جات و سبزیجات و حتی مجاز به خوردن بستنی یا یک تکه کیک تولد هستید. چرا که با احتمال بالایی شما با گذراندن این دوره یک ماهه به دوره اعتیاد به شکر بازنخواهید گشت.
در طول رژیم چنان‌که احساس خوبی نداشتید می‌توانید با اضافه کردن یک میوه زودتر از موعد رژیم را ادامه دهید. آب به اندازه کافی بنوشید و سعی کنید این دوره یک ماهه را تمام کنید. این برنامه برای ورزشکاران، افرادی که دارو مصرف می‌کنند و افرادی که دیابت دارند و هم‌چنین خانم‌های باردار مناسب نیست. قبل از شروع رژیم با خانواده خود آن را مطرح کنید و حمایت آن‌ها را در طول دوره داشته باشید.cnn
برچسب ها: روزه ، شکر ، پیری زود رس ، کیک ، سس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: