کد خبر: ۱۷۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 01
انجمن اهدای عضو ایرانیان که از سال ۹۴ به صورت رسمی کار خود را شروع کرده است و از محدود انجمن هایی است که رابطه تنگاتنگی با هنرمندان و دیگر مردم دارد تا به اهداف اصلی اش برسد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن اهدای عضو ایران گفت: سالیانه درکشور پنج هزار نفر به مرگ مغزی دچار شده واکنون ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند هستند.

به گزارش شفاآنلاین، علی نوبخت رئیس انجمن اهدای عضو ایران اظهار کرد: انجمن اهدای عضو ایرانیان که از سال ۹۴ به صورت رسمی کار خود را شروع کرده است و از محدود انجمن هایی است که رابطه تنگاتنگی با هنرمندان و دیگر مردم دارد تا به اهداف اصلی اش برسد .

وی بیان کرد: خیرین سلامت کمک بسزایی به ما کرده اند و به اذن الهی با کمک اهدا کنندگان یک زندگی دوباره به بیماران بخشیده می شود.

نوبخت ادامه داد: کسی که مبتلا به مرگ مغزی شده امکان برگشت ندارد و با دستگاه های مصنوعی به اعضا حیات بخشیده و با تایید پزشکان (physicians)معتمد به مرگ مغزی اعضا را می توان به بیماران اهدا کرد.

رئیس انجمن اهدای عضو ایران عنوان کرد: تصادفات یکی از عوامل اصلی مرگ و میر ایرانیان است و به موجب مصوبه قانون در سال ۷۶ کار اهدای عضو انجام می شود.

نوبخت ادامه داد: سالیانهه پنج هزار نفر مبتلا به مرگ مغزی هستند و از هر فرد فوت شده ۵۳ عضو  برای دیگران  قابل استفاده وجود دارد .

وی افزود: در ایران بیش از چهار میلیون نفر کارت اهدای عضو(organ donation) دریافت کرده اند و در کشوری مثل انگلیس در حدود ۴۶ درصد از مردم شان دارای این کارت هستند و با اینکه امام راحل و رهبری فتوا فرمودند باید میزان افراد اهدا کنندگان بیشتر شود.

رئیس انجمن اهدای عضو ایران گفت: در حدود ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو هستند و من امیدوارم این ارقام در سال های آینده کاهش پیدا کند.
برچسب ها: سلامت ، پزشکان ، بیماران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: