کد خبر: ۱۷۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 01
زرشک ها به بهبود اشتها کمک می کنند، اثر تونیک دارند و به سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی نیز کمک می کنند . زرشک حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی: سدیم، منیزیم، نیکل، باریم، آهن، مس است .
شفا آنلاین:در پزشکی، استفاده بسیاری از برگ و پوست و ریشه زرشک و همچنین میوه آن می شود. این گیاه در جنگل ها و کوه ها رشد می کند.

۱- ارزش غذایی و خواص زرشک

به گزارش شفا آنلاین:خواص زرشک<Barberry Properties> چیست؟ زرشک دارای تعداد زیادی از پکتین است که تاثیر مثبتی بر روی روده دارد. این ماده سیستم گوارش را فعال می کند، سموم و کلسترول را از بدن خارج می کند . زرشک ها به بهبود اشتها کمک می کنند، اثر تونیک دارند و به سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی نیز کمک می کنند . زرشک حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی: سدیم، منیزیم، نیکل، باریم، آهن، مس است . همچنین دارای فیبر، اسیدهای مفید، اسیدها (مالیک، سیتریک) و ویتامینC نیز می باشد . برای یک موجود زنده به لطف این ویتامین، خطر ابتلا به آنفولانزا یا SARS را کاهش می دهد. فرایند های بدن تغییر می کنند و طبیعی است که سیستم ایمنی تقویت می شود.

۲- کجا رشد می کنند

زرشک ها در پاییز جمع آوری می شوند، زمانی که آنها کاملا رسیده و تمام ویتامین های لازم را در آنها تجمع می یابند. آن ها را می توان در حاشیه جنگل، چمن و دامنه کوه ها پیدا کرد. برای جمع آوری باید یاد بگیرید که میوه رسیده از نابالغ را تشخیص دهید . اگر زرشک ها بیش از حد نرم باشند، باید چیده شوند و اگر سبز شوند، زمان چیدن آن هنوز نرسیده است. لازم است که زرشک های نرم که دارای رنگ قرمز یا بنفش روشن هستند جمع آوری شوند. بعد از جمع آوری، زرشک را تمیز کنید و در یک صافی قرار دهید و آب اضافی را از بین ببرید. می توان زرشک ها را خشک کرد و تا زمانی که پوستشان چین و چروک نشود کاملا خشک نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: