کد خبر: ۱۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
افزایش حداقل حقوق و اجرای طرح پلکانی یکی از سیاست های موفق دولت در سال های اخیر بوده و در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش حداقل حقوق و اجرای طرح پلکانی یکی از سیاست های موفق دولت در سال های اخیر بوده و در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری با اشاره به تخصیص دوهزار و 800 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در دو سال اخیر، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات بودجه ای دولت، امیدواریم برای سال آینده اعتبار بیشتری برای این بخش از دولت دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید دارد که این برنامه ادامه پیدا کند و هم اکنون با یک هزار میلیارد تومان بودجه مازاد برای افزایش حقوق بازنشستگان(retireds) موافقت شده و ممکن است تا پایان بودجه بندی این مبلغ بیشتر شود.

وی افزود: زمانی که وزارت رفاه را تحویل گرفتم حداقل حقوق بازنشستگان کشوری 480 هزار تومان بود، ولی درسال جاری به یک میلیون و 150 هزار تومان رسیده است؛ هرچند این میزان چندان مطلوب نیست.

وی با بیان این که برای صندوق فولاد نیز قرار است دوهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد تا این صندوق پایدارتر شود، گفت: تلاش می کنیم بازنشستگان این صندوق دیگر دغدغه حقوق نداشته باشند.

ربیعی با اشاره به پرداخت وام ضروری به 300 هزار بازنشسته کشوری بیان داشت: گردشگری سالمندی به طور جدی در حال پیگیری است؛ به ویژه آنکه هواپیمایی آسمان و شرکت قطارهای مسافربری رجا متعلق به زیرمجموعه های وزارت کار است و هتل هایی نیز در زیرمجموعه وزارت خانه است که می توان در این بخش از آن استفاده کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی صندوق‌های فروش سهام در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: اخیرا در هیات امنای تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مصوب شده تا صندوق هایی ایجاد شود که سهام‌های خوب در آن قرار گرفته و بازنشستگان داوطلب بتوانند سهام‌های سودآور به ویژه در حوزه نفت و پتروشیمی را که ضمانت شده است، دریافت کنند. در حال نهادسازی هستیم تا سهام های خوبی که وجود دارد را به بازنشستگان واگذار کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: