کد خبر: ۱۷۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
20 تا 25 درصد از بار بیماری ها در کشورها بخصوص در خاورمیانه به خاطر رعایت نکردن بهداشت محیط و مسائل زیست محیطی است که در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت: آلودگی هوا عامل مرگ سالانه 35 هزار نفر در ایران و هفت میلیون نفر در جهان است.

به گزارش شفا آنلاین، رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت: آلودگی هوا عامل مرگ سالانه 35 هزار نفر در ایران و هفت میلیون نفر در جهان است. علیرضا مصداقی نیا روز سه شنبه در دومین همایش بین المللی بهداشت محیط و توسعه پایدار در یزد افزود: 20 تا 25 درصد از بار بیماری ها در کشورها بخصوص در خاورمیانه به خاطر رعایت نکردن بهداشت محیط و مسائل زیست محیطی است که در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

مصداقی نیا با اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های چند سال گذشته گفت: بحران آب در کشور نگران کننده است و هرچه از منابع آب سفره های زیرزمینی کاسته شود، آلودگی های زیست محیطی بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد بارندگی ها در 25 درصد مساحت کشور اتفاق می افتد، همچنین 15 درصد مساحت کشور دارای آب و هوای قابل قبول و بقیه خشک، نیمه خشک و بیابانی است.

مصداقی نیا اضافه کرد: سال 1340، سرانه آب برای هر فرد ایرانی پنج هزار و 500 مترمکعب در سال بود که این رقم اکنون به 1200 متر مکعب رسیده است. وی با بیان اینکه بهداشت محیط در شهرهای شمالی ایران دارای وضعیتی نامطلوب است اظهار کرد: رفع مشکلات بهداشت محیط مستلزم همکاری و همراهی تمام دستگاههاست.

مصداقی نیا جنگل زدایی را از دیگر معضلات حوزه بهداشت محیط خواند و بیان کرد: طی 30 سال گذشته مساحت جنگل‌های ایران به نصف کاهش یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: