کد خبر: ۱۷۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
سردردها به 2 دسته اولیه که ضایعه گردنی در آنها وجود ندارد و سردرد های ثانویه تقسیم‌بندی می‌شوند.
شفا آنلاین>سلامت>منصور تقا با اشاره به علائم سر درد‌ها گفت: ۸۰ درصد افراد سردرد‌های تنشی را در طول زندگی تجربه می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین،منصور تقا رئیس انجمن سردرد ایران  با بیان اینکه سردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست، گفت: ‌ سردردها به 2 دسته اولیه که ضایعه گردنی در آنها وجود ندارد و سردرد های ثانویه تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس انجمن سردرد ایران ادامه داد:  سردردهای تنشی و میگرنی عادی معمولا شدید نیستند، مگر آنکه مزمن شوند در این صورت است که  این سردردهای مزمن شده زندگی عادی و روزانه فرد را دچار اختلال می کنند.

 تقا با اشاره به علائم سردرد های تنشی عنوان کرد: بیش از 80 درصد افراد سردرد های تنشی را در طول زندگی تجربه می‌کنند، این نوع سردردها 2 طرفه است و اغلب در جلوی پیشانی و گاهی در تمام فضای سر بروز می‌کند اما علائم شدیدی مانند تهوع، استفراغ ندارد و با صدا یا نور تشدید نمی شود.

 رئیس انجمن سردرد ایران با بیان اینکه شیوع سردرد های میگرنی در جهان بین 11 تا 15 درصد است، عنوان کرد: بر اساس مطالعات به نظر می‌رسد 13 تا 14 درصد ایرانی‌ها به میگرن مبتلا هستند.

تقا خاطرنشان کرد: میگرن‌ها به 2 نوع دوره‌ای و مزمن تقسیم می‌شوند، میگرن دوره‌ای به گونه‌ای است که بسیاری از افراد گرفتار آن هستند و در طول ماه این نوع میگرن سر از چند گاهی سراغ می‌آید.

رئیس انجمن سردرد ایران اشاره به علائم سردردهای میگرنی تصریح کرد: سردرد های میگرنی معمولا یک طرفه بوده و شدید است و علائمی چون تهوع، استفراغ، ترس از نور و تشدید با بو به همراه دارد.

تقا عنوان کرد:  اگر سردرد های میگرنی بیش از 15 روز در ماه اتفاق بیفتد و سه ماه فرد این وضعیت را تجربه کند، آن زمان است که می‌گوییم فرد مبتلا به میگرن مزمن بوده که سردردی ناتوان ‌کننده است  .و نیاز به درمان های خاصی دارد

برچسب ها: سردرد ، سلامت ، انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: