کد خبر: ۱۷۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 29
افراد عصبانی بیشتر از دیگران بیمار می‌شوند. به اعتقاد دانشمندان هنگام عصبانیت فرد دچار اضطراب شده و هورمون آدرنالین بسیاری ترشح می‌شود که میَ‌تواند به DNA صدمه رسانده و موجب بیماری‌های خطرناکی مانند ام اس شود.

شفا آنلاین:بنابر مطالعات محققان دانشگاه ایالتی آیووا، مشخص شده افراد عصبانی و خشمگین، به ویژه مردان، در سنین 20 تا 40 سالگی، یک و نیم برابر از دیگران در خطر مرگ زودهنگام هستند. آرام ماندن برای بیشتر مردم سخت است و بررسی‌های محققان در بریتانیا نشان می‌دهد، از هر 10 نفر، 1 نفر نمی‌تواند خشم خود را کنترل کند.

 به گزارش شفا آنلاین:، افراد عصبانی <Angry people>بیشتر از دیگران بیمار می‌شوند. به اعتقاد دانشمندان هنگام عصبانیت فرد دچار اضطراب شده و هورمون آدرنالین بسیاری ترشح می‌شود که میَ‌تواند به DNA صدمه رسانده و موجب بیماری‌های خطرناکی مانند ام اس شود. همچنین عصبانیت موجب واکنش شدید در بخشی از مغز به نام آمیگدال، که مسئول کنترل درد است، می‌شود. وقتی فعالیت آمیگدال زیاد شود، جریان خون به اندام‌ها و قلب نیز زیاد شده و قلب نمی‌تواند آرامش داشته باشد و ادامه‌دار بودن این وضعیت، فرد را در خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

از مشکلات دیگری که عصبانیت برای فرد به وجود می‌آورد، سردرد است. احساساتی مانند هیجان بیش از حد و خشم، در بدن هورمون‌های استرس، آدرنالین و تستوسترون تولید کرده و این مواد شیمیایی جریان خون در مغز را افزایش داده، موجب تورم رگ های خونی و اعصاب اطراف مغز می‌شوند. فشار ناشی از این تورم فرد را گرفتار سردرد می‌کند.

اختلال در هضم غذا و همچنین بیماری‌های تنفسی ناشی از صدمه دیدن شش‌ها نیز از عوارض دیگر عصبانیت‌اند.

ترشح بیش از حد کورتیزول در بدن، هنگام خشمگین شدن، تعادل قند خون را به هم ریخته و غدد تیروئید را سرکوب می‌کند و حتی حجم تراکم‌استخوان را کاهش می‌دهد. ترشح دایمی این هورمون نیز فرد را نسبت به بیماری‌های ویروسی حساس می‌کند.

افراد باید با استفاده از ترفندها و راهنمایی‌های روان‌شناسان، خشم خود را کنترل کنند تا گرفتار عوارض آن نشوند.دیلی میل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: