کد خبر: ۱۷۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
متاسفانه شیوع بیماری پوکی استخوان در کشور به دلیل زایمان های مکرر، نبود رژیم غذایی مناسب و برخی بیماری ها رو به افزایش است و برای درمان این بیماری نیاز به مداخلات دارویی و حمایت های جدی بیمه ای وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به اینکه شیوع بیماری پوکی استخوان در کشور رو به افزایش است از حذف داروی حیاتی درمان این بیماری از لیست بیمه ها انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین،همایون هاشمی در واکنش به حذف داروی تری پاراتاید از لیست بیمه ها، گفت: متاسفانه شیوع بیماری پوکی استخوان(Osteoporosis) در کشور به دلیل زایمان های مکرر، نبود رژیم غذایی مناسب و برخی بیماری ها رو به افزایش است و برای درمان این بیماری نیاز به مداخلات دارویی و حمایت های جدی بیمه ای وجود دارد.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه داروی تری پاراتاید جزو داروهای اثربخش درمان پوکی استخوان به شمار می رود، افزود: بر اساس شنیده ها بیمه خدمات درمانی با تدوین بخشنامه ای سختگیریی هایی را در حوزه تامین دارو و نسخ بیماران اعمال کرده است که باید علت این موضوع بررسی و پیگیری شود.

وی ادامه داد: البته مسئولان این حوزه علت این سختگیری ها را کمبود و مدیریت منابع اعلام می کنند که این موضوع جای نگرانی دارد.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه پوکی استخوان شایع ترین بیماری دوران سالمندی محسوب می شود، تصریح کرد: سالمندان نیازمند حمایت های اجتماعی، درمانی و اقتصادی مناسب هستند و اینکه داروی اصلی وحیاتی مورد نیاز آنها از لیست بیمه(Insurance) خارج شود صورت خوشی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از پیگیری علت حذف داروی تری پاراتاید از لیست بیمه ها خبر داد و گفت: به طور قطع از سوی مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری و اطلاع رسانی خواهیم کرد.خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: